
"We willen graag nieuwe consumenten bekend maken met biologische zuivel, daarom bieden we de producten in veel supermarkten aan. De verkrijgbaarheid en prijsstelling zijn essentieel. Arla communiceert op een luchtige manier, dit zie je onder andere terug in de verpakkingen." Arla heeft de introductie groots aangepakt. "Vooral de sampling was erg succesvol. We hebben onder meer in stadscentra, op Parkpop en bij de Nijmeegse Vierdaagse mensen laten proeven."

De ontwikkeling was een heel proces. "We hebben heel veel geproefd, diverse combi's uitgeprobeerd en verschillende ingrediënten. De samenstelling is erg goed gelukt, het is zachte zuivel met pure fruitsmaken." Volgens Joanne lopen vooral de melk en karnemelk erg goed. "Dat merken we aan de herhalingscijfers."

"Arla biologisch is nu al erg succesvol. We hebben een bijdrage geleverd aan de groei van de productgroep biologische zuivel. Uit de cijfers van Gfk blijkt bijvoorbeeld dat Arla verantwoordelijk is voor twintig procent van de nieuwe biologische kopers in supermarkten."
Het bedrijf is al erg tevreden met wat het bereikt heeft, toch ziet Joanne nog ruimte voor verdere groei. "Vanzelfsprekend blijven we kijken naar de mogelijkheden, zo valt er op duurzaamheidsgebied altijd nog iets te verbeteren. Ook heb ik er alle vertrouwen in dat de groei van de biologische zuivelsector gaat doorzetten."

Voor meer informatie:
Joanne Thijsse
Arla Foods B.V.
Tel: 033 247 62 22
Joanne.thijsse@arlafoods.nl
www.arla.nl