Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Zuivelmerk richt zich op nieuwe bio-consumenten

'Arla en biologisch passen bij elkaar'

Tholen – Arla biedt sinds mei 2010 een breed assortiment biologische zuivelproducten aan. Het bedrijf in Nijkerk wil de consument dichter bij de natuur brengen. "Bij ons draait het om respect voor mens, dier en milieu. En wat is er nou natuurlijker dan biologisch? Daarom zijn we bewust de biologische zuivelmarkt opgestapt. Arla en biologisch passen bij elkaar", vertelt Brand Manager Joanne Thijsse.

"We willen graag nieuwe consumenten bekend maken met biologische zuivel, daarom bieden we de producten in veel supermarkten aan. De verkrijgbaarheid en prijsstelling zijn essentieel. Arla communiceert op een luchtige manier, dit zie je onder andere terug in de verpakkingen." Arla heeft de introductie groots aangepakt. "Vooral de sampling was erg succesvol. We hebben onder meer in stadscentra, op Parkpop en bij de Nijmeegse Vierdaagse mensen laten proeven."

Om de consument ruime keuze te bieden, bestaat het assortiment uit een twintigtal verschillende producten. Dit varieert van de basisproducten, zoals yoghurt en karnemelk tot meer bijzondere producten zoals drinkyoghurt. Ook is er speciaal voor kinderen biologische kinderyoghurt in twee verschillende smaken. De melk die Arla verwerkt komt via Eko Holland van Nederlandse boeren en uit Scandinavië.

De ontwikkeling was een heel proces. "We hebben heel veel geproefd, diverse combi's uitgeprobeerd en verschillende ingrediënten. De samenstelling is erg goed gelukt, het is zachte zuivel met pure fruitsmaken." Volgens Joanne lopen vooral de melk en karnemelk erg goed. "Dat merken we aan de herhalingscijfers."



"Arla biologisch is nu al erg succesvol. We hebben een bijdrage geleverd aan de groei van de productgroep biologische zuivel. Uit de cijfers van Gfk blijkt bijvoorbeeld dat Arla verantwoordelijk is voor twintig procent van de nieuwe biologische kopers in supermarkten."

Het bedrijf is al erg tevreden met wat het bereikt heeft, toch ziet Joanne nog ruimte voor verdere groei. "Vanzelfsprekend blijven we kijken naar de mogelijkheden, zo valt er op duurzaamheidsgebied altijd nog iets te verbeteren. Ook heb ik er alle vertrouwen in dat de groei van de biologische zuivelsector gaat doorzetten."



Voor meer informatie:
Joanne Thijsse
Arla Foods B.V.
Tel: 033 247 62 22
[email protected]
www.arla.nl