Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Hier smaakt kip echt naar kip'

Slager Alex Griffioen beleeft drukke weken

Tholen - Alex Griffioen is al achttien jaar slager bij De Groene Weg. De slagerij aan de Ginnekenweg in Breda heeft drukke weken achter de rug. "De laatste negen weken hebben we echt topdrukte gehad. Er zijn ook veel nieuwe klanten bijgekomen. Zij proeven dan even, wennen aan de smaak en kunnen vervolgens niet meer terug." Mensen die zich afvragen of er echt smaakverschil is, raadt Alex aan om kip te proeven. "Hier smaakt het naar kip, zeker wanneer je kip uit de bio-industrie gewend bent."


Een koe uit de buurt poseerde voor deze wandposter

Hij vertelt dat het vorig jaar ietsjes minder was, nu trekt het duidelijk weer aan. Alex merkt dat er in de media steeds meer aandacht is voor biologisch vlees. "Hier profiteren wij zeker van. Door alle aandacht in de media, hoef ik zelf niet eens te adverteren."



Het klantenbestand is erg gevarieerd, er zijn mensen die omwille van het milieu biologisch vlees kopen, anderen doen het voor de dieren. "Tachtig procent van de klanten gaat het om de dieren, dat merk je. Het zou voor hen niet eens uitmaken wanneer er wel kleurstoffen in zouden zitten, zolang het dier maar een mooi leven heeft gehad. Biologisch vlees is ook een uitkomst voor mensen die met allergieën kampen, wij weten precies wat er in zit."


Alex

Inrichting slagerij

De slagerij is drie jaar geleden helemaal verbouwd. "De enige eis van De Groene Weg was dat de drie kenmerken in het interieur moest worden verwerkt. Dit zie je terug in de mozaïekpilaren, de communicatiewand achter de toonbank en aan de slogan boven de toonbank", vertelt Alex.


De slogan van De Groene Weg prominent aanwezig

Het snijblok valt ook op. Degene die erachter staat is goed in beeld voor de klanten. "Dat vond ik belangrijk, ik wil dat de klanten dit kunnen zien. Ook blijf je hierdoor in de buurt en kan je indien nodig gemakkelijk bijspringen."

De Groene Weg

Alex is erg tevreden bij De Groene Weg. Het neemt hem veel werk uit handen. "Alles wordt voor je geregeld, dat is ideaal. Hierdoor kan ik echt met mijn vak bezig zijn." Er is iedere week een special, Alex zit samen met zijn collega's uit Apeldoorn, Assen en Eindhoven in de 'reclame-commissie' van De Groene Weg'. "Met zijn vieren verzinnen wij de specials voor acht weken aan een stuk. Dit doen we telefonisch, dat is het handigst."


De special van de week

Hij is ook blij met de controles die De Groene Weg zelf initieert. "Bureau De Wit checkt regelmatig op hygiëne, ook worden tenminste drie keer per jaar onze biologische producten gecontroleerd. Ook komt er twee keer per jaar een mystery guest in de slagerij. Dat is goed, het houdt de slagers scherp."



Voor meer informatie:

Alex Griffioen
Slagerij De Groene Weg Alex Griffioen
Ginnekenweg 1
4818 JA Breda
0765 228 788
breda@degroeneweg.nl
www.degroeneweg.nl