Steeds meer concurrentie op Europese natuurlijke cosmeticamarkt

Hoewel de Europese natuurlijke cosmeticamarkt blijft groeien, neemt de competitie toe vanwege nieuwe toetreders en groeiende prijsgevoeligheid bij consumenten. Bekende merken vergroten hun marktaandeel sinds de economische neergang, en een aantal private labels van retailers doen het uitzonderlijk goed. Dit staat te lezen in het rapport 'The European Market for Natural Cosmetics'.

De meeste groei op de Europese markt is afkomstig van de reguliere retailers. Veel bedrijven doen aan een gesegmenteerde aanpak, gericht op specifieke verkoopkanalen en of consumentengroepen. Met deze strategie was het mogelijk voor nieuwkomers als Bulldog en Yes To Ltd om uit te breiden in Europa. En juist een aantal hoogwaardige natuurlijke en biologische merken verliezen marktaandeel. Dit als gevolg van achterblijvende vraag uit biologische winkels en schoonheidsretailers.

Veranderende marktomstandigheden leiden ertoe dat veel natuurlijke cosmeticabedrijven de directe route nemen om dichter bij de consument te komen. Zij zien af van online verkoop. Een groeiend aantal merken opent conceptwinkels. Dit hebben onder meer Weleda en Dr. Hauschka gedaan. Andere merken, zoals Melvita en Florame, bouwen internationale retailnetwerken op.

Er is een rapport geschreven met daarin de belangrijkste trends en concurrentie-ontwikkelingen op de Europese natuurlijke cosmeticamarkt. Ook staan er de de markt- en groeiprognoses tot 2016 in voor de toonaangevende landen. Evenals groeiprognoses voor bestaande deelnemers en nieuwkomers op de markt.

Klik hier voor meer informatie en om het rapport te bestellen.

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven