Onderzoek: Moeders weten te weinig over label op biologische vleeswaren

Uit onderzoek van Applegate Farms, een toonaangevende Amerikaanse producent van natuurlijke en biologische vleeswaren en kazen, blijkt dat 45 procent van de moeders meer biologische vleeswaren zouden kopen voor hun kinderen wanneer ze de voordelen beter begrijpen. "Veel mensen zijn in de war als het gaat om de verschillende termen, zoals biologisch, conventioneel en natuurlijk. Uit de enquĂȘte bleek dat 36 procent van de moeders er niet zeker van waren of dachten dat er geen verschil zit tussen biologische en natuurlijke labels op etiketten.

Als de recessie aanhoudt, is het lastig om te beslissen om meer biologische en natuurlijke voedingsmiddelen te kopen, omdat ze soms duurder zijn. Daarom is het belangrijk dat mensen weten wat ze krijgen voor het geld. Bijna de helft (49 procent) van de moeders gaf aan dat zij geen biologische vleeswaren kopen vanwege de prijs, terwijl 26 procent aangaf dat zij geen biologische vleeswaren in de winkels in de buurt kunnen vinden.

In het onderzoek zijn 1.052 vrouwen in de leeftijd van 25 tot 45 jaar betrokken, die vleeswaren voor hun kinderen in de leeftijd tussen 5-12 jaar kopen.

09-07-10

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven