Vegetarisch

Biologische bitterballenbakker gezocht

Waarde vinden in je producten vraagt soms om enige creativiteit. Die creativiteit vonden natuurboeren Winny en Arjen van Landgoed Velhorst in een wel heel verrassende vorm: de…

Evelien Coppens, Lilalou Biscuits, richt pijlen op Nederlandse markt

Vlaamse moeder ontwikkelt voedzame koekjes voor kinderen

Tholen - Ze zocht een voedzaam, verantwoord schoolkoekje voor haar kinderen. Evelien Coppens ging op zoektocht, maar kon niet vinden wat zij zocht. Daarom besloot ze zelf aan de slag te gaan. Lilalou: een granenkoekje vol vezels en vitaminen was het resultaat. Gemaakt voor en een beetje door kinderen. Nu…

10 jaar ONOFF SPICES

Hoe thuis in een pan roeren tot een bedrijf in bio-voeding kan leiden

Ze vieren stiekem een klein feestje. Niks geks, een paar extra pepers, hier en daar een slinger op kantoor. Het is 10 jaar geleden dat Onno Stienen, oprichter en eigenaar van ONOFF SPICES, in zijn keuken in Amsterdam zijn eerste Thaise curry's stond te maken. Het prilste begin van wat nu ONOFF SPICES is.…

"TerraSana gaat verder professionaliseren en automatiseren"

Dubbele vuurdoop tijdens Bio-beurs

Tholen - Een dubbele vuurdoop bij TerraSana op de Bio-beurs. Boudewijn van der Kroft mag zich sinds 1 november de nieuwe directeur van TerraSana noemen en Sebastiaan Krouwel is een maand later van start gegaan als sales manager. Allebei waren ze van de partij in Zwolle. Hoog tijd voor een nadere…

Niulife bij Online groothandel Amanvida.eu

Coconut aminos: het glutenvrije alternatief voor sojasaus

Steeds meer mensen eten glutenvrij. Dit gaat ver, want zelfs in sojasaus zitten gluten. Een glutenvrij alternatief hiervoor is coconut aminos. Deze saus ziet eruit als en smaakt naar sojasaus, maar wordt gemaakt van kokosbloesemnectar en een beetje zeezout. Niulife biedt een heel gamma coconut aminos…

Noord Editie op 24 en 25 juni 2020

Free From Food & Health Ingredients keert terug naar Amsterdam

Free From Food & Health Ingredients, Europa's grootste innovatieve platform voor de Free From, Organic, Vegan, Functional en Health Ingredients industrie keert terug naar Amsterdam voor haar 'Noord Editie'. Volgend jaar zal de 8e editie van de beurs worden gehouden in RAI Amsterdam op 24 en 25 juni 2020.…

63 partners steunen campagne

Alle partners derde editie Nationale Week Zonder Vlees bekend

Alle 63 partners van de Nationale Week Zonder Vlees zijn bekendgemaakt, waaronder de grote supermarkten, IKEA, KFC, Triodos Bank en Accor. De derde editie van de Nationale…

Hoe Jaap Korteweg zijn voedselrevolutie ontketende: van idealistische droom naar wereldsucces

Boek over De Vegetarische Slager verschijnt 5 maart

Op 5 maart verschijnt bij Xander Uitgevers 'De Vegetarische Slager', een boek dat geschreven is door Jeroen Siebelink en vertelt hoe Jaap Korteweg zijn voedselrevolutie ontketende: van idealistische droom naar wereldsucces.Hij heeft even overwogen het klein te houden. Als iets voor zichzelf, alsof het…

"Olijfolieschap is nog lang niet verzadigd"

Spaanse bio-olijfolie van UnOlivo in Nederland geïntroduceerd

Tholen - De Amsterdamse biologische start-up groothandel/distributeur BioCountry BV introduceert de biologische extra vergine olijfolie van UnOlivo via een aantal verkooppunten. De olijfolie is afkomstig van een kleinschalig en duurzame boerderij in Jaèn (Andalusië), Spanje. "De olie is een eerste koude…

De weg van biologische falafel

Karen van BE O versmarkt in Gent vroeg zich af welke weg de kruidige biologische falafelballetjes uit haar eigen biowinkel afleggen. Dat brengt haar niet naar een overdekte markt in Tel Aviv, want…

Nieuw van Kleinstesoepfabriek: Mexicaanse Bonensoep

"Soulfoud die je nog nergens anders in het schap kunt vinden"

Kleinstesoepfabriek introduceert op de Bio-beurs de nieuwe Mexicaanse Bonensoep (stand 344). "Dit is een enorme smaakexplosie met de frisse bite van maïs. De basis van deze verrassende soep is een kruidige Mexicaanse mole. Hij is rijkelijk gevuld met drie verschillende peulvruchten. Deze Mexicaanse…

Zweden: Minder vraag naar biologisch – meer focus op export

In een marktrapport van Ekologiska Lantbrukarna (Zweedse belangenorganisatie voor biologische boeren) wordt vastgesteld dat de vraag naar biologische producten afneemt. De organisatie vindt dat supermarkten de boeren in de steek laten en roept daarom op om meer te focussen op export. De vegetarische…

Komt met vegan variant op camenbert

Charly's All is Fair gaat samenwerking aan met zuivelbedrijf

Een half jaar na de plotse stop van het biologische vegan kaasbedrijf is Charly's All is Fair terug op de markt. Juni 2019 eindigde de samenwerking met de voormalige producent…

Huisgemaakte bio-soep op de beurs

Tholen - De soep van Naturally Tasty is zowel vers als biologisch. Vorig jaar introduceerde het bedrijf uit Nijmegen twee varianten rode linzensoep, een vegetarische/veganistische en eentje met kip. Naturally Tasty presenteert de soep op de Bio-beurs in Zwolle. "We willen maar wat graag de mensen laten…

Derde editie Nationale Week Zonder Vlees: 9-15 maart

Van 9-15 maart vindt de derde editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats in Nederland. De eerste editie van de Nationale Week Zonder Vlees startte in maart 2018 en is…

Loving Foods nieuw bij online groothandel Amanvida

Broer en zus specialiseren zich in gefermenteerde bio-voeding

Het Britse Loving Foods werd in 2006 opgericht door broer en zus, Mendel en Faye en al snel vergezeld door Faye's man, Adam. Mendel is een gediplomeerd voedingstherapeut en Faye verworf haar gezonde interesse in natuurlijke voeding op de harde manier: als lijder aan chronische IBS. Naarmate hun kennis in…

Nieuw van Biobite: Kefiaar Water en plantaardige burgers

"Passen mooi bij een 'happy en healthy' start van dit nieuwe jaar"

Tholen - Biobite presenteert verschillende nieuwe producten op de Bio-beurs: Kefiaar Water en plantaardige burgers. "Spannende tijden dus, we zijn heel benieuwd hoe het publiek op onze nieuwe producten zal reageren. Zowel het Rauwe Water Kefir als de Veggie Burgers passen naar mijn mening mooi bij een…

Veerle Vrindts (ProVeg Nederland): "Een slimme zet"

AH mikt op veganisten met Veganz assortiment en vegan schapkaartjes

Na een succesvolle pilot breidt Albert Heijn het assortiment aan vegan chocoladerepen, koekjes en candybars van het merk Veganz uit naar ruim 300 winkels. De uitbreiding van het vegan assortiment loopt gelijk op met de introductie van vegan schapkaartjes. ProVeg Nederland denkt dat de grootste retailer…

Nieuwe vegan spreads en patés

BioToday introduceert verschillende nieuwe vegan producten, namelijk: de vegan patés, de groentespreads en de lijnzaadspreads. Voor bij de borrel, voor op (stok)brood, een cracker of om in te dippen met rauwkost. Om te beginnen is er de nieuwe BioToday vegan paté. Deze is verkrijgbaar in de smaken amandel-wortel, champignon,…

Maria Dawson (Clearspring): "Ze getuigen van de integriteit van elk product"

Videoserie toont verhaal achter Japanse biologische fine foods

Clearspring, gespecialiseerd in Japanse en biologische fine foods, presenteert een serie van zes video's waarin de verhalen achter enkele van de meeste iconische en populaire Japanse producten worden belicht. De eerste video richt zich op het verhaal achter de Organic Japanese Yaemon Tamari Sojasaus van Clearspring.…

De Hobbit maakt recepten met Pieter-Jan Lint

"Plantaardige keuken is de keuken van de toekomst"

De Hobbit laat op de eigen website door middel van allerlei recepten graag zien hoe gemakkelijk en gevarieerd veganistisch koken is. Speciaal voor de aankomende feestdagen maakte De Hobbit in samenwerking met Pieter-Jan Lint enkele feestelijke recepten. Een voorbeeld daarvan is 'bladerdeeggebak gevuld…

Schouten Europe van 'GoodBite' naar 'Schouten' in foodservice en food industrie

Het Nederlandse familiebedrijf Schouten Europe B.V. levert vanaf begin 2020 aan haar afnemers in de foodservice en food industrie onder de naam ‘Schouten’. Tot op heden gebeurde dit onder de naam ‘GoodBite'. Familienaam                                                                                   Schouten Europe lanceerde afgelopen zomer haar nieuwe huisstijl en sprak de intentie uit om haar familienaam Schouten prominenter te gebruiken in haar marketingcommunicatie. De omschakeling van GoodBite naar Schouten in de foodservice en food industrie is hierbij een belangrijke stap. Snel veranderende markt                                                                  "Binnen de snel veranderende markt van vleesvervangers is het belangrijk dat wij ons als bedrijf blijven onderscheiden. Wij zijn er van overtuigd dat het sterker uitdragen van onze familienaam hierbij kan helpen", aldus Peter Schouten, algemeen directeur van Schouten…

Delphine Van Goethem van de Paddestoel:

"Wij willen hét veggieburgermerk van België worden"

Het Belgische bedrijf achter de labels 'de Paddestoel' en ‘The Bio Veggie Company' wil bio en veggie toegankelijk maken voor iedereen. Zaakvoerster Delphine Van Goethem heeft…

Willem&Drees introduceert biologische, vegetarische Kerstbox

Willem&Drees heeft in samenwerking met restaurant Circl en ABN AMRO een biologische, vegetarische Kerstbox met 4 gangen ontwikkeld. Het menu hebben ze samen gemaakt met chef-kok Rudolf Brand van Circl. De box wordt bij de klant thuis afgeleverd en bevat seizoensingrediënten en een receptenboek. In het kookboek…

"Wij dachten meteen aan de melkman van vroeger"

Landelijke verpakkingsvrije boodschappendienst in de maak

Tholen – Pieter Pot wil een landelijke verpakkingsvrije boodschappendienst worden. Na een succesvolle uitrol in Rotterdam wil Pieter Pot door het hele land heen consumenten boodschappen laten doen zonder verpakkingen voor dezelfde prijs als in de reguliere supermarkt. Om de landelijke uitrol te kunnen…

Nieuwe Smaakt-lijn: minder koolhydraten en volledig plantaardig

"Een koolhydraatarm alternatief voor elk moment van de dag"

Tholen - Smaakt introduceert een Less carb-lijn. Alle producten in deze lijn bevatten op z'n minst 30% minder koolhydraten dan een vergelijkbaar product. De negen producten zijn vanaf nu beschikbaar bij Albert Heijn. Het gaat om een Pasta, Proteïne Brood, Lijnzaadcrackers Maanzaad, Lijnzaadcracker…

Komt een vegan bij de biologische slager...

Tholen - Marion van Vught en John Kooijman van de Biologische Slagerij Hilversum ontwikkelen samen met Nienke Ross en Tobias Gorter van Van Die Vegans veganistische producten die in de slagerij worden verkocht. Marion van Vught vertelt hoe het idee is ontstaan: "In Hilversum ben ik betrokken geweest bij  de…


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven