Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Roosmarijn Saat, Gimsel in De Groene Passage:

"Vermoedelijk de drukstbezochte Lentemarkt ooit"

Tholen - Afgelopen zaterdag vond het Lentemarkt plaats bij De Groene Passage in Rotterdam. "We vermoeden dat dit de druksbezochte markt ooit is geweest. Dat komt deels doordat het straatfestival Boutique Fanstastique in het MAHO-kwartier gelijktijdig gehouden werd", vertelt Roosmarijn Saat.

Er waren weer zo'n 50 leveranciers aanwezig die zorgden voor goedgevulde kramen op het plein voor De Groene Passage. Roosmarijn kreeg weer verschillende keren de vraag of ze elke week zo'n markt houden. "Verschillende bezoekers vroegen me of we dit iedere week doen. Daar moet ik altijd wel hartelijk om lachen, er zit immers een enorme organisatie achter. De kracht van deze markt is dat iedereen zijn nek uitsteekt. Wij doen dit vanuit Gimsel en De Groene Passage, maar al die leveranciers doen dat met ons mee. Dat maakt dat het zo geslaagd is."

Links Ommelanden kaas en rechts de aardbeientaartjes van Van der Westen

Het wisselvallige weer leek lange tijd roet in het eten te gaan gooien, maar dat is heel erg meegevallen. "Ik heb me van tevoren best wel zorgen gemaakt over het weer, maar het bleek juist perfect marktweer. Het was echt druk, diverse leveranciers waren al voortijdig uitverkocht."

Roosmarijn benadrukt dat ook de leveranciers spreken over een 'zeer geslaagde dag'. "Zo stond er bijvoorbeeld continu een rij voor de aardbeientaartjes van Van der Westen. Randy kwam op een gegeven moment room brengen en die stond vervolgens ook in de stand aardbeien schoon te maken omdat ze handen tekort kwamen."

Er was ook weer een horecahoekje ingericht met drie kramen waar festival food gekocht kon worden. "Sascha van GreenAge had weer de pok├ębowl, wat altijd een hit is. Felice had verse pasta, bruscetta en lanceerde zijn olijfolie bij ons. En vanuit Spirit hadden we weer de vegan kapsalon. Daar stonden mensen voor in de rij. De bezoekers namen ondanks de wat lagere temperatuur gewoon plaats op het terras, die was de hele dag door prima gevuld. En Jack Jukebox zorgde voor vermaak door leuke plaatjes te draaien. Dit levert een erg gezellig sfeertje op."

Links Horizon met de pindakaasmachine, rechts Sascha de Lint van GreenAge

Nieuwkomers en speciale acties
The Matcha Man was nieuw, The Good Witch werd voor het eerst aan het publiek getoond door Udea en Solange lanceerde Solange's Cuisine op de markt. Ook TerraSana had weer nieuw assortiment om te proeven. "En er waren meer hardlopers: de AGF-kraam van Odin met onder meer aardbeien was veel te vroeg los, een groot succes dus. De pindakaasmachine van Horizon was weer een hit. Your Well had de nieuwe noodlesoepen van Seamore bij en die waren aan het einde van de dag bijna op. De knalactie van de Traay met grote potten liep goed. En de restantenverkoop van GreenAge liep weer als een trein. Dit doen we al een paar jaar en dat is hartstikke leuk. Dit levert een mooi voordeel op voor onze klanten en GreenAge zelf is er natuurlijk ook mee geholpen." IDorganics had een scherpe actie met pasta's, geeft Roos aan. "Jetse stond de hele dag met het zweet op zijn voorhoofd koffie te maken."

De kraam van TerraSana

Er stonden ook twee wijnleveranciers, Vine to Wine en Neleman. "Hierbij merk je wel dat dit 's middags pas echt goed loopt. Herbly en Sapinca stonden ook voor het eerst op de Lentemarkt."

Combi tussen food en lifestyle
En aanvullend op alle voeding en dranken stonden diverse verzorgingsmerken op de markt. "Ook zij hebben een onwijs leuke markt gedraaid. Dat maakt het ook heel waardevol, de combinatie tussen food en lifestyle. Dit laat meteen zien hoe breed het assortiment van onze winkel is."

Ook dit jaar werd Roosmarijn weer zelf door diverse leveranciers benaderd. "Het blijft lastig om hier keuzes in te maken, hierin moeten we altijd een beetje schipperen. We zitten vast aan een bepaald aantal plekken en proberen elke keer een mooie mix te maken. Gerenommeerde merken combineren we met nieuwkomers. De herkenbaarheid moet er immers ook zijn. Het is ook leuk om nieuwe merken een kans te geven."

Voor meer informatie:
Roosmarijn Saat
Gimsel in De Groene Passage
Mariniersweg 1-33
3011 NB Rotterdam
010 4047342
[email protected]
www.degroenepassage.nl