Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Bio & veggie: een win-win!'

BioForum organiseert in mei opnieuw een campagnepiek

In de maand mei zet BioForum bio op verschillende manieren in de kijker bij de consument met de campagne 'De mooiste boodschap is bio'. BioForum nodigt elke bio-ondernemer in Vlaanderen om deel te nemen.

Van 1 mei tot en met 31 mei 2024 organiseert BioForum een nieuwe campagnepiek 'Bio & veggie: een win-win!'. Naast algemene promotie voor biologisch, gaat er extra aandacht deze maand naar biologische veggie en vegan vleesvervangers.

Zoals elke campagnepiek is er ook dit keer inzet op verschillende fronten:

  • Aandacht op sociale media: op de socialemediakanalen Instagram en Facebook posten ze de hele periode lang content over de voordelen van biologische voeding. Die kan jij ook delen op je eigen sociale media. Daarnaast zal er ook een advertentiecampagne te zien zijn op verschillende websites, op facebook, instagram,...
  • Nudgingacties in de supermarkt: In 176 winkels van Delhaize wil BioForum door kleine ingrepen in de winkel de consument verleiden om meer bio-producten te kopen. Hierbij wordt specifiek ingezet op biologische veggieproducten. Naast deze kleine interventies, worden 6 proeverijen met biologische veggieproducten georganiseerd.
  • Bio in het straatbeeld: de campagne zal ook uitgerold worden op verschillende digitale schermen die te zien zijn in aan de inkom van 96 Delhaize supermarkten.
  • Bio in jouw winkel: winkels die lid zijn van BioForum ontvangen een flyer die ze in hun winkel kunnen uitdelen. De flyers zijn ditmaal gericht op bio-veggie producten. Op deze manier geven ze de campagne extra draagvlak. Wil je liever geen campagnemateriaal ontvangen, geef dan een seintje aan Sophie Weyn.
  • De meest bijvriendelijke boomgaard: met deze verkiezing zetten ze biologische fruittelers én hun extra inspanningen voor biodiversiteit in de schijnwerpers. Tijdens de week van de Bij (26 mei - 2 juni) zal de verkiezing bij het grote publiek gelanceerd worden. Hou de website www.demooisteboodschapisbio.be in de gaten voor meer informatie.

Doe mee met #demooisteboodschapisbio
Van al die aandacht voor bio, zowel on- als offline kunnen bio-ondernemers mee profiteren. Zij ontvangen in de loop van volgende weken een communicatiepakket. Deel je zelf iets in die periode? Gebruik de hashtag #demooisteboodschapisbio om de campagne tot een groot succes te maken. Winkels die lid zijn van BioForum ontvangen een flyer die ze in hun winkel kunnen uitdelen.

Jouw acties in de kijker
"Naast communicatie op social media kan dit natuurlijk ook door je eigen acties, proeverijen te organiseren. Laat het ons zeker weten, zo kunnen we jouw inspanningen zeker mee in de kijker zetten", zo meldt BioForum.

Deze campagne is mogelijk dankzij Europese cofinanciering.

Voor meer informatie: www.demooisteboodschapisbio.be

Publicatiedatum: