Justdiggit lanceert vandaag de nieuwe interactieve documentaire ‘Our World’. De virtuele 360° ervaring stelt iedereen in staat om naar Justdiggit's landherstelprojecten in Afrika ten zuiden van de Sahara te reizen met behulp van de smartphone, desktop of VR-headset. en is het resultaat van een succesvolle meerjarige samenwerking tussen Justdiggit, Lama Lama, Wolfstreet en Soundsright.

Our World
‘Our World’ is een interactieve documentaire die mensen rechtstreeks naar het hart van de projectgebieden van Justdiggit transporteert. Dankzij de spectaculaire 360 graden videomodus, ontdekken kijkers op eigen houtje de Keniaanse en Tanzaniaanse natuur, terwijl ze op verschillende locaties alles te weten komen over de projecten van Justdiggit. De klikbare ‘Regreening Insights’, die overal in deze virtuele ervaring te vinden zijn, geven interessante achtergrondinformatie over de omgeving en een beter begrip van het werk van Justdiggit. De interactieve documentaire is beschikbaar voor desktop en smartphone. Ook is er een virtual reality (VR) en Augmented Reality (AR) versie beschikbaar voor een indrukwekkende 360-graden ervaring.

Merel Rikveld, Head of Communication Europe Justdiggit vertelt: “Justdiggit wil dat de hele wereld op de hoogte is van het potentieel van nature-based solutions voor het vergroenen en afkoelen van de planeet. Maar om écht te begrijpen hoe deze eenvoudig toe te passen technieken hele gebieden, ecosystemen en gemeenschappen transformeren, moet het zelf beleefd en gevoeld worden. Daarom is 'Our World’ gemaakt: het stelt iedereen in staat om de grote impact van vergroening te ervaren zonder ervoor naar de projectlocaties af te hoeven reizen.”

Justdiggit maakt droog land weer groen
Justdiggit, een non-profitorganisatie opgericht in 2009 met hoofdkantoren in Amsterdam en Nairobi, mobiliseert en verbindt mensen wereldwijd om de natuur terug te brengen om onze planeet af te koelen. De organisatie runt grootschalige vergroeningsprojecten in Sub-Sahara Arfrika, waarbij samen met boeren, gemeenschappen en partners droog en gedegradeerd land wordt hersteld. De terugkeer van bomen en planten heeft positieve effecten op de water- en voedselzekerheid, ecosystemen, biodiversiteit, levensomstandigheden, en uiteindelijk zelfs het klimaat. “Als we de aarde kunnen opwarmen, kunnen we haar ook samen weer afkoelen, maar dan moeten we wel nu in actie komen”, aldus Rikveld.

Lama Lama en Wolfstreet
Lama Lama is een digitaal creatief bureau dat gelooft in de dynamische fusie van concept, design, creatieve ontwikkeling en storytelling. Ze stellen merken in staat om hun digitale impact naar nieuwe hoogten te tillen. Het Amsterdamse bureau heeft het ‘Our World’ project van begin tot eind ontwikkeld. Ze kwamen met het idee voor ‘Our World’ en zijn verantwoordelijk voor de oplevering van de campagne en het visuele ontwerp, UI- en UX-ontwerp, creatieve ontwikkeling, backend-ontwikkeling en VR-implementatie. Wolfstreet creëert krachtige visuele content voor diverse merken en verzorgde de spectaculaire 360 graden videomodus.

Jort Boot, Creative Director van Lama Lama, zegt: “Het uiteindelijke doel is om van elke bezoeker een levenslange ambassadeur van Justdiggit te maken. We willen iedereen betrekken bij Justdiggit, niet alleen door de projecten te laten zien, maar om hun essentie op te roepen door middel van video, design, geluid en technologie, waardoor ze uit eerste hand kunnen worden ervaren en de gebruiker emotioneel raken."

'Our World' is te zien op de website van Justdiggit.

Bron: Justdiggit