VLAM wil ook dit jaar weer de aandacht vestigen op Belgisch witloof met de Week van het Witloof, die voor de derde keer plaatsvindt van 1 tot 7 februari. Met eigentijdse recepten worden het gemak en de talloze mogelijkheden van het witte goud gedemonstreerd en wordt de Vlaming aangespoord om voor witloof te (blijven) kiezen, zo melden ze.

"Witloof is met recht en rede een van de toppertjes in onze Vlaamse groentemand. Toch wordt deze groente wel eens vergeten in het weekmenu of het boodschappenmandje. Vandaar dat VLAM, met de slogan 'Show some loof' consumenten de hele maand februari wil overtuigen om te kiezen voor Belgisch witloof."

"De mogelijkheden met witloof zijn bijna eindeloos. Het is een supergemakkelijke groente, die zich leent tot veel verschillende bereidingen en keukens. Jong en oud, keukenleek en hobbykok, iedereen kan er weg mee. Een surplus is dat je met witloof nauwelijks afval hebt; er gaat bijna niets verloren als je voor witloof kiest, weg met voedselverspilling dus."

Receptinspiratie met witloof en productinfo vindt men op het kookplatform van VLAM www.lekkervanbijons.be. Er staan meer dan 500 recepten met witloof op om te ontdekken. Jaarlijks worden nieuwe recepten toegevoegd zodat er altijd weer iets nieuws met witloof uitgeprobeerd kan worden.

VLAM heeft heel wat samenwerkingen om de Week van het Witloof een brede uitstraling te geven. "Naast influencers die hun eigen inspiratie delen met hun volgers, zetten tal van partners witloof de hele maand februari in de kijker. Denk maar aan groentegroothandels, veilingen, gemeentes in de Vlaamse rand, Toerisme Vlaams-Brabant, foodservicebedrijven en mediapartners. Daarnaast worden drukbezochte video- en sociale mediakanalen ingezet om witloof te promoten."

Voor meer informatie:
Liliane Driesen
VLAM
+32 02 552 80 32
liliane.driesen@vlam.be
www.vlam.be