Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

67% van de Ierse consumenten koopt maandelijks bio-producten

Volgens de bevindingen van het biologische consumentenonderzoek van Bord Bia koopt 67% van alle Ierse consumenten maandelijks biologisch eten en drinken.

Hoewel niet al deze consumenten consequent zijn in hun aankopen, bleek uit het onderzoek dat er een 'significante betrokkenheid' is tussen consumenten en de biologische categorie.

© Arturs Budkevics | Dreamstime.com

Eieren en groenten kwamen naar voren als de grootste categorieën. Het onderzoek is het resultaat van zes maanden consumentenonderzoek, waaraan meer dan 2.500 consumenten deelnamen.

Bord Bia keek naar de meest recente houding van consumenten ten opzichte van biologische producten, de toekomstige consumptiegewoonten van consumenten, de belangrijkste drijfveren en barrières voor aankoop. In het onderzoek werd gekeken naar de biologische sector als geheel, maar ook naar acht subcategorieën: Eieren; rundvlees; lamsvlees; zalm; groenten; yoghurt; boerenkaas en gezonde dranken.

Fiona McMahon, specialist op het gebied van inzicht en planning en werkzaam voor het Thinking House binnen Bord Bia, zegt dat er drie 'belangrijke conclusies' getrokken konden worden uit de resultaten:

  • Consumenten zijn trouw aan categorieën, niet aan merken. Dit betekent dat consumenten voor vergelijkbare producten verschillende merken kiezen;
  • Merken kunnen alleen aan populariteit winnen als ze onderscheidend zijn en kunnen concurreren;
  • Merken moeten bouwen aan een consistente beschikbaarheid, zodat consumenten merken gemakkelijker kunnen vinden.

In totaal 88% van de respondenten zegt wel eens biologische producten te kopen en 43% zegt wekelijks biologische producten te consumeren. En 95% van de respondenten gaf aan dat ze in de komende 12 maanden hun niveau van biologische consumptie zullen handhaven of verhogen. Van hen is 45% van plan om meer biologisch te gaan kopen.

De bevindingen toonden ook aan dat mensen tussen de 18 en 24 jaar 1,5 keer meer geneigd waren om biologisch te kopen dan mensen boven de 55 jaar. Echter, wanneer financiële zorgen tegen het einde van de maand in de weg zaten, waren respondenten in deze leeftijdsgroep minder geneigd om voor biologische opties te kiezen.

Hoewel de prijs bijdroeg aan de redenen waarom consumenten minder geneigd waren om biologische producten te kopen, werd gemak ook genoemd in de bevindingen, en ouders waren ook meer geneigd om biologische producten te kopen dan stellen zonder kinderen.

Bord Bia campagne
De bevindingen zullen worden gebruikt om Bord Bia te helpen in haar nieuwe marketingcampagne voor biologische producten, die in november van start ging en zal doorlopen tot in 2024.

Bron: Agriland

Publicatiedatum: