"Tegen 2025 willen we 10 procent van ons vaste assortiment aanbieden als biologisch"

Lidl Duitsland en Bioland verlengen samenwerking op lange termijn

Twee keer zoveel Bioland-producten als bij het begin van de samenwerking: Lidl en Bioland vieren het derde lustrum van hun samenwerking en breiden gezamenlijk het assortiment binnenlandse Bioland-producten binnen het biologische assortiment uit.

Na de introductie van de eerste Bioland-producten zoals appels of tuinkruiden in november 2018, had de supermarkt slechts twee maanden later al meer dan 50 producten van zijn eigen merk 'BioOrganic' met het Bioland-merk in zijn assortiment. Inmiddels kunnen Lidl-klanten kiezen uit ongeveer 100 Bioland-producten van eigen bodem in diverse productgroepen, waaronder zuivelproducten, groenten en fruit. Daarnaast is het Bioland-assortiment uitgebreid met aardappelsnacks, eieren en diverse meelproducten. Alle Bioland-producten bij Lidl voldoen aan de zeven Bioland-principes en zijn dus afkomstig uit duurzame landbouw en voedselbeheer.

"We bekijken voortdurend hoe we ons gamma kunnen uitbreiden met onze partner Bioland. Daartoe wisselen wij ook ideeën uit met potentiële nieuwe Bioland-leveranciers uit verschillende regio's in Duitsland. Tegen 2025 willen we 10 procent van ons vaste assortiment aanbieden als biologisch of Bioland-product. Dit om duurzame landbouw te promoten", zegt Christoph Graf, hoofd Inkoop bij Lidl in Duitsland. Momenteel zijn ongeveer 350 biologische artikelen permanent verkrijgbaar in alle meer dan 3.200 winkels van Lidl, aangevuld met wisselende speciale aanbiedingen en seizoensgebonden producten in biologische (land)kwaliteit.

Aantrekkelijke vooruitzichten voor klanten en producenten
Voortbouwend op de succesvolle samenwerking van de afgelopen drie jaar hebben Bioland en Lidl al in een vroeg stadium de koers uitgezet voor een verdere samenwerking en hebben zij nu hun samenwerkingsovereenkomst voor de lange termijn verlengd. Met de uitbreiding onderstrepen beide partners hun wil om lokaal Bioland-voedsel gemakkelijk toegankelijk te maken voor miljoenen consumenten. Tegelijk stelt het partnerschap op lange termijn de telers en producenten in staat hun bedrijf om te schakelen op de Bioland-criteria en zich permanent te verzekeren van afzetmogelijkheden tegen billijke en waarderende producentenprijzen.

"Het succesvolle partnerschap met Lidl is een centrale bouwsteen voor Bioland om de vraag naar Bioland-producten verder uit te breiden en nieuwe klantengroepen te bereiken. De afgelopen drie jaar is gebleken dat Lidl op ooghoogte een eerlijke partner is die de belangen van onze producenten serieus neemt en zijn assortiment samen met ons ontwikkelt. Dit is een belangrijke bouwsteen voor de vergroening van onze binnenlandse landbouw. Het gaat er immers nog steeds om de nationale en Europese doelstellingen inzake biologische landbouw te halen. Ieder van ons - zowel producenten als consumenten - kan bijdragen tot het behoud van onze bestaansmiddelen door over te schakelen op biologische producten", zegt Jan Plagge, voorzitter van Bioland e.V..

Meer informatie over de samenwerking met Bioland is te vinden op www.lidl.de/bioland.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter Instagram

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven