Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Markt productabonnementen naar €2,4 miljard

De totale markt voor product abonnementen groeit in het komende jaar naar verwachting van €1,4 miljard naar €2,4 miljard. Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken en voeding. Dit blijkt uit Product Abonnementen, een grootschalig onderzoek van Multiscope naar abonnementen op fysieke producten onder bijna 3.500 Nederlanders.

Markt stijgt naar €2,4 miljard
Naar verwachting komen er in het komende jaar 1,9 miljoen product abonnementen bij. Nederlanders sluiten 2,4 miljoen nieuwe product abonnementen af, maar zeggen er ook bijna een half miljoen op. Door de groei in het aantal abonnementen stijgt de markt met een waarde van €1 miljard. Daarmee komt de totale waarde van deze markt op €2,4 miljard.

Meeste interesse in dranken en voeding
De meeste interesse bij potentiële nieuwe abonnees gaat uit naar dranken en voedingswaren. Nederlanders zijn het meest geïnteresseerd in een abonnement op dranken zoals bier, wijn, gedistilleerd, melk of frisdrank (7%). Daarnaast is er interesse in maaltijdboxen (6%) of een periodieke levering van koffie (6%).

Kansen voor lokale aanbieders
Er is veel interesse in product abonnementen van partijen die deze momenteel nog niet aanbieden. Zo zou 34% willen kiezen voor lokale aanbieders zoals de plaatselijke bakker, groenteboer, slager, visboer of bloemist. Daarnaast kiest 3% graag voor een abonnement van een boer in de omgeving. Ook is er interesse in periodieke levering van landelijke retailers zoals supermarktketens (37%) of drogisterijen (15%). Men zou ook graag gebruik maken van een abonnement bij bol.com (11%).

Bron: Multiscope

Publicatiedatum: