De verkoop van biologische producten in de VS is in het tweede kwartaal van 2021 flink gegroeid. Volgens een rapport van het Organic Produce Network steeg de afzet van biologische producten flink na de heropening van restaurants, terwijl de sluiting van de horeca de afzet van conventionele producten in dezelfde periode een jaar geleden naar beneden duwde.
Steve Lutz, senior vice president Insights and Innovation bij Category Partners: "Ik denk dat het bemoedigend is dat, hoewel de consumentenaankopen van conventionele producten lager waren dan in het tweede kwartaal van 2020, biologische producten groei bleven genereren."
Het rapport vergeleek de verkopen van het tweede kwartaal van 2020, toen de sluiting van restaurants vanwege Covid-19 de verkoop van retailproducten opdreef, met de verkopen van het tweede kwartaal van 2021, toen restaurants weer begonnen te openen, wat leidde tot een normaler koopgedrag van consumenten.
Het Q2-rapport komt na een sensationele jaar-op-jaar groei van 9% in de verkoop van biologische producten in het eerste kwartaal van 2021, maar die cijfers waren sterk vertekend door Covid-19, volgens Lutz, die zei dat de afwezigheid van concurrentie van de horecaverkoop de retailcijfers omhoog dreef.
Bron: organicfarmermag.com