Spaanse Aldi-klanten leggen steeds vaker bio-producten in het winkelmandje

In Spanje leggen de klanten van de supermarktketen Aldi steeds vaker bio-producten in het winkelmandje. Volgens gegevens van het bedrijf plaatst 24% van de klanten minstens één biologisch product op het boodschappenlijstje en het aantal boodschappenmandjes met minstens één bio-product is in 2020 met ongeveer 4% gestegen tegenover 2019.

De trend wordt bevestigd door consumptiegegevens van het adviesbureau Kantar Worldpanel, waaruit blijkt dat 45% van de klanten van Aldi in Spanje het afgelopen jaar minstens één biologisch product heeft gekocht in de discounter. Bovendien behoudt Aldi zijn marktaandeel in de verkoop van bio-producten (11,7%), terwijl het zijn marktpenetratie verhoogd heeft tot 14%.

Volgens gegevens van Kantar is Catalonië in Spanje de regio waar biologische producten het hoogste marktaandeel behalen. Steeds meer Catalanen kiezen voor bio, maar ook in de Spaanse Levante groeit het aantal bio-consumenten.

De consumptie van biologische producten, die volgens Kantar Worldpanel nu al een marktpenetratie hebben van ongeveer 74%, neemt dus toe en vooral de huismerkproducten van de supermarkten doen het daarbij goed, dankzij de iets lagere prijzen.

Zo is de verkoop van huismerkproducten in het biologische schap het afgelopen jaar meer gestegen dan dat van de verkoop van andere huismerkproducten. Aldi biedt via het eigen merk GutBio een assortiment van 200 biologische artikelen aan en blijft zijn positie in deze productcategorie versterken.

Bron: revistainforetail.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven