B Corp-merken krijgen podium bij Albert Heijn

Sinds maandag 8 maart krijgen merken met het strenge B Corporation keurmerk extra zichtbaarheid op AH.nl. Albert Heijn is de eerste supermarktketen die online een aparte categorie en keurmerkbenoeming heeft ingericht voor producten van B Corps. Hiermee hoopt de supermarkt de vindbaarheid te vergroten voor producten van bedrijven die met oog voor mens, milieu en maatschappij ondernemen. Purpose merken als Provamel, Raw Organic Food, Pukka, Ella's Kitchen, Yoni, Farm Brothers, Lily's Kitchen, Seepje en Naïf ontvangen hiermee een welkom platform. Op dit moment zijn 26 retailmerken met ruim 500 producten die op ah.nl worden verkocht gecertificeerd als B Corporation. 

Foto: AH

Over B Corp
Het B Corp keurmerk is een initiatief van de in 2006 opgerichte B Lab Foundation. Deze van oorsprong Amerikaanse non-profit organisatie certificeert bedrijven aan de hand van 5 strenge criteria op de onderwerpen, bestuur (governance), werknemers, gemeenschap, milieu en klant. B Corp gecertificeerde bedrijven tonen aan dat sociale en duurzame impact gerealiseerd kan worden zonder het winstoogmerk uit het oog te verliezen; tegenwoordig ook wel bekend als ‘purpose brands’.

Klik hier om de speciale pagina voor producten van B Corps te bekijken.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Rss Twitter

© BioJournaal.nl 2021

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven