Spaanse retail Eroski lanceert assortiment bio-groenten en -fruit onder eigen merk

De Spaanse retail Eroski heeft onlangs zijn aanbod bioproducten uitgebreid met een assortiment van groenten en fruit onder het huismerk. Naast een dertigtal algemene voedingsproducten onder de naam Eroski Bio en drogisterijartikelen van het merk Echo komen daar nu 19 groente- en fruitsoorten bij onder het merk Eroski Natur Bio.

Het gaat onder meer om sinaasappelen, appelen, bananen, broccoli, cherrytomaten, kiwi’s en knoflook. In de categorie algemene voeding zijn de belangrijkste producten groenten in conserven, gedroogde peulvruchten, pasta, sappen en koekjes.

In lijn met de doelstelling van de keten om alle eigen merkverpakkingen tegen 2025 volledig recyclebaar te maken en de hoeveelheid plastic met 20% te verminderen, zal reeds 79% van de Eroski Natur Bio groenten en fruit los in het schap liggen. Voor de rest wordt grotendeels gebruik gemaakt van alternatieve materialen voor plastic.

Het bio-assortiment bestaat ook voor een groot deel uit verse producten van Spaanse origine. “Groenten en fruit van dicht bij huis zijn respectvoller voor het milieu, stimuleren de lokale productiestructuur en leveren een bijdrage aan de werkgelegenheid, de economie en de cultuur van onze omgeving”, benadrukt Alejandro Martínez Berriochoa, directeur Gezondheid en Duurzaamheid van Eroski.

Het bedrijf deelt ook mee dat het de komende maanden zijn bio-assortiment zal uitbreiden met nieuwe referenties en categorieën. Momenteel biedt het meer dan 1.500 biologische producten aan onder fabrikantenmerken en eigen huismerken. Het bio-assortiment verse groenten en fruit registreerde in 2019 een omzetstijging van 25%.

Bron: revistainforetail.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven