Carrefour breidt in Frankrijk het merk Carrefour Bio uit. Ze werken samen met Franse boeren en producenten om producten te ontwikkelen voor dit biologische label.
Het bedrijf heeft nieuwe overeenkomsten gesloten met zes Franse coöperatieven (Fermes Bio, Agribio Union, Bio Sud, Union Bio Sud Est, Drômoise de Céréales en Cavac) en drie producenten (Alpina Savoie, al 25 jaar partner, Celnat en Cavac).
Met deze nieuwe partnerschappen worden zes nieuwe biologische productlijnen ontwikkeld voor Carrefour Bio. Er komt biologische pasta die in de regio Savoie wordt geproduceerd uit tarwe die in Zuid-Frankrijk wordt verbouwd (Carrefour was de eerste detailhandelaar die Franse producenten van biologische durum tarwe ondersteunde), havervlokken uit het departement Eure en Normandië, evenals volkoren granen, quinoa, lijnzaad en chiazaad uit het departement Vendée en de Loire. Sinds een paar weken kunnen Carrefour-klanten nieuwe Carrefour Bio-fusilli en coquillettes uit volkoren granen kopen, evenals verschillende ontbijtgranen en zaden, die vanaf de eerste helft van 2021 beschikbaar zullen zijn.
Het Carrefour Bio-merk was eerder vooral gericht op groente- en fruitproducten. Carrefour heeft meer dan 5200 winkels in Frankrijk in verschillende groottes (hypermarkt, supermarkt, levensmiddelenwinkels en cash-and-carry).
De partnerschappen ondersteunen de Franse producenten en boeren nu nog meer. Op basis van de contracten neemt Carrefour een afgesproken hoeveelheid producten af voor een periode van minstens drie jaar, die verkocht worden onder het Carrefour Bio-merk. Het bedrijf zegt bijna 400 boeren en 2000 Franse producenten te ondersteunen met het biologische assortiment.