Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Erik Does: "We bekijken het veel meer Benelux-breed"

Ekoplaza-formule breidt uit naar België

Tholen - Ekoplaza gaat uitbreiden naar België. Dit bevestigt Udea-directeur Erik Does: "We gaan Ekoplaza ook naar België uitrollen. De veertien bestaande vestigingen van Origin'O zullen volgend jaar omgebouwd worden tot Ekoplaza's. Deze winkels zullen daar vanuit een eigen Belgische winkelorganisatie aangestuurd en beleverd worden."

Een bewuste keuze, geeft Erik aan. "We vinden het belangrijk dat de winkels hun eigen identiteit behouden en dat dit past bij het land en de gebruiken. We verwachten dat we in het eerste kwartaal van 2021 kunnen gaan starten met deze transitie."

Hij benadrukt dat Ekoplaza alles veel meer 'Benelux-breed' bekijkt. "Door hetzelfde beeldmerk te gaan gebruiken, kunnen we onder meer alle Ekoplaza huismerken aanbieden, waarbij we profiteren van de gezamenlijke schaalgrootte. Dit versterkt de formule. Ook gaan we de kassasystemen aanpassen, zoals in Nederland bij de filialen al is gerealiseerd en we bij de meeste franchisenemers nog dit jaar gaan realiseren nu we alle bugs denken te hebben opgelost. Mooi is dat we ook scannerscale, automatisch bestellen en elektronische schapkaarten bij de groenten en fruit kunnen aanbieden. Dat versterkt de positie van de bio-specialist. Onze directeur België, Luc Dossche, wil ook graag andere winkeliers in België ondersteunen. Er gebeurt nu veel decentraal, wat niet bepaald kostenefficiënt is en slecht voor de concurrentiepositie van de biosector ten opzichte van reguliere partijen. Daarom bekijken we het nu meer Benelux-breed, waarbij voor ons voorop staat dat de winkels in ieder land hun eigen identiteit en visie behouden."

Erik heeft goede hoop dat er nog meer winkels zullen gaan volgen. "We starten eerst met deze veertien winkels en daarna kijken we wel verder. Er is in ieder geval ook interesse voor aansluiting bij de Ekoplaza-formule getoond door andere ondernemers."

Voor meer informatie: edoes@udea.nl en www.ekoplaza.nl