Demeter verkozen tot 'duurzaamste merk van Duitsland'

Duitse consumenten hebben groot vertrouwen in Demeter. Onlangs hebben ze het merk in een representatief onderzoek tot het 'duurzaamste merk van Duitsland' verkozen.

"Iedereen praat over duurzaamheid, maar welke aanbieder doet in de ogen van de consumenten daadwerkelijk iets? Wie reduceert verpakkingsmateriaal? Welke producten blijven bijzonder lang goed? Welke bedrijven zetten in op de herkomst uit de regio? Het antwoord van de klanten is duidelijk: het keurmerk Demeter is het duurzaamste merk van het land“, schrijft Lorenz Wolf-Doettinchen in het weekblad Stern. Dat is de uitkomst van het representatieve onderzoek "Groene merken van het jaar", die het onafhankelijke internationale onderzoeksinstituut YouGov in opdracht van Stern heeft uitgevoerd.

In alle ondervraagde categorieën – belangrijkheid, engagement, klimaatbescherming, bronbesparing, regionaliteit, fairness en duurzaamheid - kreeg Demeter de hoogst mogelijke scores en bereikte zo in z'n geheel de absoluut beste waarde.

De vreugde bij Demeter is groot. "Deze uitkomst is de vrucht van het werk van een grote gemeenschap: onze leden - van teler tot aan producent en handelaar - zijn dankbaar dat hun werk zo veel erkenning van de consumenten krijgt. We zijn blij met hun grote vertrouwen in het merk Demeter, dat voor hoogwaardige biodynamische levensmiddelen en producten staat. Duurzaam denken en innovatiekracht zijn al van oudsher de motor achter onze vereniging, diens wortels binnenkort honderd jaar oud zijn“, reageert Demeter-directeur Alexander Gerber.

Er is in een sterk groeiende markt voor bio-producten bijzonder veel vraag naar Demeter-producten. Zo groeit de Demeter-gemeenschap in deze tijden waarin steeds meer mensen zichzelf de vraag stellen welke levensmiddelen hen zelf, maar ook de natuur, de dieren en de volgende generatie ten goede komen en in de waarste zin van het woord duurzaam zijn. "We groeien in de breedte en bezinnen ons gelijktijdig op dat wat ons werkelijk onderscheidt. We staan duidelijk voor een duurzame manier van werken en worden in onze voorschriften en richtlijnen steeds consequenter en geprofileerder", aldus Alexander Gerber. Zo heeft Demeter als tot nu toe enige bio-vereniging onder andere plastic verpakkingen voor Demeter groenten en fruit verboden. Voor de toekomst ziet Alexander niet alleen voor de levensmiddelproductie in z'n algemeenheid, maar ook voor de bio-branche en de Demeter-vereniging nog enkele uitdagingen om nog duurzamer te worden. "We zijn een ontwikkelingsgemeenschap en altijd op weg om nog beter te worden. Dat consumenten ons tot het "duurzaamste merk van Duitsland" gekozen hebben is voor ons niet alleen een bevestiging dat we op de juiste weg zijn, maar ook een verplichting om op deze weg verder te gaan".

Bron: Demeter


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven