Lidl breidt Bioland-assortiment verder uit en zet in op regionale producten

Lidl Duitsland breidt het Bioland-assortiment uit naar verdere productgroepen. Door een grote veelzijdigheid aan Bioland-producten wil de retailer klanten enthousiast maken over artikelen uit de duurzame landbouw en levensmiddelenproductie, zodat deze producten een vast bestanddeel van iedere aankoop worden. Een nieuw product dat het bedrijf per direct in heel Duitsland aanbiedt, is bijvoorbeeld vloeibare Bioland-bloesemhoning. Bij de verse bakkerijproducten is Lidl in een groot deel van de filialen bij de broden 'Bio-Körner-Krusti' en 'Bio-Körnerlaib' overgestapt naar de productie volgens Bioland-richtlijnen.

Naast landelijk beschikbare producten neemt het bedrijf ook regionaal verkrijgbare Bioland-producten in het assortiment op. In de regio Berlijn evenals in delen van Bayern, Baden-Württemberg en Nordrhein-Westfalen vinden klanten voortaan Bioland-crackers met zout of sesam, en in geselecteerde Zuid-Duitse filialen kan men de eerste Bioland-worstproducten zoals 'Weißwurst' of 'Nürnberger Rostbratwürste' kopen. In de categorie groenten en fruit heeft de retailer het Bioland-assortiment in het seizoen landelijk uitgebreid met Bioland-aardappelen en -uien. Regionaal zijn er tot wel 15 verdere nieuwe groenten- en fruitproducten zoals bijvoorbeeld Bioland-courgettes en -tomaten verkrijgbaar.

Door de continue uitbreiding van het Bioland-assortiment biedt Lidl telers en producenten uit Duitsland en Zuid-Tirol betrouwbare afzetmogelijkheden. Momenteel heeft het bedrijf circa 325 afzonderlijke bio-producten in het assortiment, waarvan er circa 75 producten volgens de strenge Bioland-richtlijnen geproduceerd worden. Het vaste assortiment wordt in het kader van regelmatige acties steeds tijdelijk uitgebreid met verdere Bioland-producten zoals bijvoorbeeld zonnebloemolie of 'Kekstaler' koekjes.

Klimaatbeschermingsproject 
Ook de investering in onderzoek en ontwikkeling van de Bioland Stichting, een centrale draaischijf voor de verder ontwikkeling van de biologische landbouw, toont voortgang. Het door Lidl gesteunde project "Boden.Klima" start met de pilotfase. Daarbij worden op basis van grondmonsters evenals een individuele klimaat- en humusbalans regionaal aangepaste maatregelen ontwikkeld ter reductie van klimaatrelevante emissies bij landbouwbedrijven. In de focus staat daarbij de opbouw van humus in de grond, aangezien daarmee CO2 gebonden kan worden en de grondvruchtbaarheid vergroot wordt. Het doel van het project is om een systeem voor landbouwklimaatcertificaten te ontwikkelen. Met de aankoop van deze certificaten kunnen onvermijdelijke emissies gecompenseerd worden en kunnen landbouwbedrijven beloond worden voor hun bijdrage aan klimaatbescherming.

Meer informatie is te vinden op: www.lidl.de/bioland


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven