Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bedrijven als Abel & Cole en Riverford worstelen met een sterke stijging van de orders

Britse maaltijdboxen kunnen vraag door coronacrisis nauwelijks aan

Britse bedrijven, die biologische groentenboxen leveren, worden geconfronteerd met een ongekend grote vraag naar hun voeding als gevolg van de uitbraak van het coronavirus. De vraag is zo groot dat  hun verpakkingslijnen onder enorme druk zijn komen te staan.

Abel & Cole, dat gemiddeld 55.000 boxen per week levert, heeft een toename van meer dan 25% van de bestellingen gezien. Het bedrijf laat hierdoor haar verpakkingsteams op volle capaciteit draaien.

Abel & Cole liet z'n klanten afgelopen vrijdag weten dat het bedrijf haar aanbod terugbracht tot de basis groentenboxen en momenteel niet in staat is om ook het bredere assortiment aan te bieden. Abel & Cole verklaarde dat het probleem te wijten is aan de verpakkingsmogelijkheden en ligt niet aan problemen met de voorraden.

Een woordvoerster van het bedrijf: "We doen ons uiterste best om mensen van voeding te voorzien en onze dozen bij hen thuis te krijgen. Ons team is absoluut geweldig bezig. Ze doen hun uiterste best."

Riverford heeft vergelijkbare stijgingen van de vraag gemeld, omdat vaste klanten de hoeveelheid voeding die ze afnemen en de regelmaat van hun box-leveringen verhogen. De druk op de verpakkingslijnen heeft betekend dat het bedrijf deze week heeft moeten stoppen met het aannemen van nieuwe bestellingen en met het accepteren van nieuwe klanten.

Abel & Cole heeft meer personeel aangenomen om het probleem het hoofd te bieden en Riverford heeft personeel van haar marketing- en administratieve afdelingen gehaald om te helpen met inpakken.

Beide bedrijven worden geconfronteerd met een vraag op een schaal die vergelijkbaar is met die tijdens de kerstpiek, maar zonder dat ze zes maanden de tijd hebben om zich voor te bereiden zoals ze dat voor de feestdagen doen.

Rob Haward, directeur van Riverford: "De toename in de vraag wordt veroorzaakt doordat mensen zelf in quarantaine gaan voor het coronavirus en openbare winkelruimten vermijden om zich er tegen te beschermen. Daarom kiezen ze voor levering aan huis en voor gezonde, biologische voeding."

Haward vertelde dat het bedrijf geen probleem had met zijn Britse leveranciers en dat hij ook importeert van bekende telers in Spanje en Italiƫ, waar er geen transportproblemen zijn.

Een ander bedrijf dat voedingsboxen levert, Oddbox, dat in Londen opereert en voeding levert dat anders verloren zou zijn gegaan, heeft moeten stoppen met het aannemen van nieuwe bestellingen omdat het geconfronteerd wordt met "ongekende niveaus wat de vraag betreft", aangezien miljoenen mensen in Londen thuis blijven.

Een melkleverancier die "milieuvriendelijke" leveringen belooft, heeft ook moeite om te kunnen voldoen aan de ongekend grote vraag.

Milk & More, dat ook boodschappen levert, inclusief brood en sap, liet weten dat ze een toename van 1.500% van het aantal nieuwe klanten in de afgelopen week had gezien, wat betekende dat ze genoodzaakt waren te stoppen met het aannemen van nieuwe klanten. Ook wordt het aantal huishoudelijke benodigdheden dat een klant kan bestellen beperkt tot twee artikelen.

Bron: theguardian.com 

Publicatiedatum: