Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Europeanen steeds meer bewust van milieu-impact

De gemiddelde consument in de EU is zich steeds meer bewust van de gevolgen voor het milieu tijdens het doen van boodschappen. Dit is één van de conclusies van de laatste editie van de Consumer Conditions Scoreboard, die door de Europese Commissie wordt gepubliceerd. Het rapport laat verder zien dat het verschil tussen de consumenten van verschillende regio's binnen de EU steeds kleiner wordt. Ook wordt het vertrouwen van de consument in de eigen supermarktsector groter dankzij strengere regelgeving. Volgens EU-commissaris Věra Jourová laten de cijfers zien dat 70% van alle consumenten er vertrouwen in heeft dat retailers de rechten van consumenten respecteren. "Het rapport geeft echter ook aan dat het streven om het vertrouwen van de consument en de omstandigheden voor consumptie moeten worden verbeterd. De nieuwe wetgeving voor consumentenrechten zal hiervoor zorgen. Verder ben ik blij om te zien dat consumenten zich steeds meer bewust worden van de gevolgen voor het milieu. In de aanloop naar de kerstdagen moedig ik alle consumenten aan om alleen om te gaan met betrouwbare winkels, goed de eigen rechten te kennen en vooral verantwoordelijk inkopen te doen", aldus Jourová.

Bron: ec.europa.eu 

Publicatiedatum: