Australian Organic tekent overeenkomst met AUS-QUAL

Australian Organic Ltd (AOL) heeft een licentieovereenkomst getekend met de certificerende instantie AUS-QUAL, om licenties van het biologische logo aan te bieden aan gecertificeerde biologische bedrijven.

De directeur van AOL, Niki Ford, zei dat "de overeenkomst onderdeel is van AOL's doel om de belangrijkste certificerende instantie te worden in de biologische sector in Australië. AOL wil het logo bij meer certificerende instanties in Australië aanbieden, om het zo gemakkelijker te maken voor consumenten om te herkennen wanneer een product echt biologisch is."

“Het aanbieden van het biologische logo aan meer certificerende instanties is een belangrijke strategie om het gemakkelijker te maken voor consumenten om te zien wanneer een product echt biologisch is," zei Ford.

“Australië is het laatste land in de westerse wereld dat geen binnenlandse biologische standaard heeft. Binnenlandse regelgeving is het belangrijkste doel voor AOL en we werken intensief samen met regelgevende instanties, overheidsafdelingen en het kantoor van de minister van Landbouw om dit in 2020 te realiseren."

“Het geld dat wordt verdiend met het uitgeven van licenties voor het biologische logo zal exclusief worden gebruikt voor de ontwikkeling van de sector en de vertegenwoordiging van de certificerende instanties."

Het biologische logo van AOL wordt nu herkend door meer dan 50% van de biologische consumenten en 55% van de biologische consumenten zeggen dat ze naar keurmerken kijken wanneer ze biologische producten kopen. Volgens de Australian Organic Market Report 2019, is het het meest herkende biologische keurmerk in Australië (Food & Drink Business 05/06/2019).

AUS-QUAL is een volledige dochteronderneming van AUS-MEAT Ltd., een aanbieder van audits, certificaten en opleidingen voor de agrarische sector.

De directeur van AUS-QUAL, Ian King: “AUS-QUAL is al lange tijd aanhanger van de Australische biologische sector en wordt aangemoedigd door de evolutie van AOL.

Hij zei dat AUS-QUAL de mogelijkheden in deze sector erkent, net als de mogelijkheid om klanten te voorzien van het bekende biologische logo. "Wij zien het niet alleen als een belangrijke stap in de ondersteuning van onze klanten, maar ook voor de bredere biologische sector, met inbegrip van AOL."

Bron: Food & Drink Business (Kim Berry)


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2020

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven