Duitsland: Bio-branchecampagne van start gegaan

Steeds meer consumenten willen duurzaam en ecologisch leven. De nieuwe Duitse bio-branchecampagne 'Öko statt Ego – Gutes Einkaufen für eine bessere Welt' (Eco in plaats van ego - goed inkopen voor een betere wereld) toont consumenten een eenvoudige maar doeltreffende optie hoe zij meer duurzaamheid in hun dagelijks leven kunnen realiseren: de beslissing waar zij inkopen doen en wat zij kopen. De campagne is officieel op 29 september gestart op de BioSüd Messe in Augsburg. Daar was ze met een eigen stand vertegenwoordigd.

Initiatiefnemers van de campagne zijn leden van de 'Bundesverband Naturkost Naturwaren (BNN) e.V.', oftewel biowinkels, biosupermarkten, biogroothandelaren en bioproducenten. Bij de deelnemende biowinkels is de campagne door middel van stickers en affiches zichtbaar.
Op de campagnewebsite www.ökostattego.de  en op de social media kanalen Facebook, Instagram en Twitter legt 'Öko statt Ego' uit waarom inkopen doen bij de biovakhandel de milieuvriendelijkste manier van inkopen doen is. Daarnaast zijn er spannende achtergrondverhalen van biobedrijven te vinden evenals praktische duurzaamheidstips.

De campagne loopt tot in het jaar 2021. Bedrijven die tot de natuurvoedings- of natuurproductenhandel horen kunnen ook nu nog deelnemen aan de campagne. Een lidmaatschap van de BNN is daarbij geen voorwaarde. Tot nu toe nemen meer dan 100 biobedrijven en meer dan 200 biowinkels deel.

Bron: BNN


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven