Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"De persmededeling is misleidend tegenover consumenten"

Naturland ontkent samenwerking met discounter Norma

Na Lidl wil ook discounter Norma zich in Duitsland profileren met producten van bio-verenigingen. De Naturland-producten zullen aanvankelijk alleen in Beieren aangeboden worden, het prijsniveau moet vergelijkbaar zijn met bio-producten bij Aldi en Lidl. Naturland meldt inmiddels dat er geen samenwerking tussen Naturland en Norma bestaat.

Vanaf 7 oktober kunnen Norma-klanten in heel Beieren producten met het Naturland-logo in de schappen vinden. De eerste door de discounter genoemde prijzen voor producten van zuivelfabriek 'Berchtesgadener Land':

  • Bio-vruchtenyoghurt met 3,9 procent vet in een beker van 150 gram voor 0,39 euro.
  • Biologische nature yoghurt met een vetaandeel van 1,7 procent, 500 gram voor 0,88 euro
  • Houdbare bio-alpenmelk met 1,5 procent vet voor 0,99 euro in hersluitbaar 1 liter pak.

Andere producten met Naturland-label:

  • Bio-tarwemeel in verpakking van 1 kg van Heimatsmühle in type 550 en 1050 voor 1,19 euro/kg
  • Vruchtensappen van Jacoby voor 1,49 euro als in kartonnen 0,75 liter verpakking met schroefdop

Over Norma
Discounter Norma met het hoofdkantoor in Nürnberg is in Duitsland, Oostenrijk, Frankrijk en Tsjechië op de markt vertegenwoordigd met meer dan 1.450 filialen. In de online-shop Norma24.de vinden klanten naast een nonfood-assortiment met 25.000 artikelen onder andere wijnen, reizen en aanbiedingen voor mobiele telefonie.

Verklaring van Naturland:

Naturland werkt niet met discounter Norma samen. In een persmededeling van het handelsbedrijf op 26 september wordt de verkeerde indruk gewekt dat er een samenwerking bestaat tussen de discounter en bio-vereniging Naturland. Dit is echter niet het geval.

"Naturland certificeert geen eigenmerk-producten van Norma en werkt ook verder op geen enkele wijze met de discounter samen. Naturland ondersteunt ook geen 'bio-offensief' van Norma. De door Norma verspreide persmededeling is daarom volgens ons misleidend tegenover de consumenten. Er is een juridisch onderzoek gestart", zei Steffen Reese, directeur van Naturland, in Gräfelfing.

Bron: Bio-Markt.Info

Publicatiedatum: