Supermarktketens willen marktleiderschap gezamenlijk verder uitbreiden

Aldi Nord en Süd stellen ambitieuze doelen op het gebied van biologsiche levensmiddelen

Op het gebied van biologische levensmiddelen hebben Aldi Nord en Aldi Süd zichzelf ambitieuze doelen gesteld: ze willen hun marktleiderschap bij de omzet met bio-levensmiddelen versterken en hun assortiment verder uitbreiden. Daarvoor discussieerden de twee bedrijven op 18 september samen met strategische partners en externe deskundigen over bio-trends en innovaties.

Zo'n 120 deelnemers maakten gebruik van de uitnodiging voor de eerste bio-leveranciersstrategiedag van Aldi Nord en Aldi Süd. In verschillende voordrachten berichtten leveranciers en partners onder andere over best practice voorbeelden en presenteerden ze toekomstbestendige voedingstrends. Eveneens aanwezig was Philipp Lahm, die sinds 2018 eigenaar is van het traditiebedrijf Schneekoppe en vijftien producten exclusief via Aldi distribueert. In een gesprek vertelde de voormalig profvoetballer hoe zijn passie voor het onderwerp biologisch ontstaan is en hoe hij zijn eerste stappen als bio-ondernemer maakte: "Mij beviel het idee om goede levensmiddelen in bio-kwaliteit beschikbaar te maken voor een breed publiek en mensen erbij te ondersteunen een gezond leven te leiden. Met Aldi hebben we daarvoor de juiste distributiepartner en willen we toekomstig steeds beter worden.“

Bio-landbouw bevorderen en het assortiment verder uitbreiden
"Door de consequente handel met bio-producten maken we onze klanten een duurzame consumptie mogelijk en bevorderen we de biologische landbouw als toekomstbestendige en duurzame vorm van landbouw", zei Kristina Bell, Group Buying Director bij Aldi Süd, verantwoordelijk voor kwaliteit & corporate responsibility. "We willen ons bio-assortiment consequent uitbreiden en verder ontwikkelen. Een nauw partnerschap met onze leveranciers is daarbij erg belangrijk voor ons", vult Rayk Mende aan, directeur corporate responsibility & quality assurance bij Aldi Nord.

Aldi is marktleider bij bio in Duitsland
Bioproducten maken bij Aldi Nord 5,7 procent en bij Aldi Süd 7,7 procent van de omzet met levensmiddelen van eigen merken uit. Volgens GfK is Aldi met meer dan 13 procent de marktleider bij de omzet met bio-levensmiddelen.

Veelzijdige bio-producten
Alle bij Aldi verkrijgbare bio-producten zijn volgens de EG-bio-verordening gecertificeerd en voorzien van het groene bio-logo van de EU. Momenteel biedt Aldi meer dan 700 bio-producten in het standaardassortiment of als test-, seizoens- en actieproduct aan. Daartoe horen onder andere groenten en fruit, melkproducten, maar ook vlees- en diepvriesproducten. Zo bestaat bij beide discounters de mogelijkheid om alle weekboodschappen in bio-kwaliteit te kopen.

Schneekoppe
Naast de biologische eigen merken hebben Aldi Nord en Aldi Süd sinds 2 mei 2019 in heel Duitsland exclusief vijftien hoogwaardige producten in bio-kwaliteit van het bekende merk Schneekoppe in het assortiment. Eigenaar van dit traditiebedrijf is sinds 2018 de voormalig profvoetballer Philipp Lahm. Met Schneekoppe hebben de twee bedrijven een handelaar met decennialange ervaring in de natuurvoedingshandel als partner voor de lange termijn voor zich gewonnen. Hierbij kunnen ze goed smakende producten van bio-kwaliteit tegen goede prijzen aanbieden.

Meer informatie is te vinden op: www.unternehmen.aldi-sued.de  


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven