De Wereldbol en Royal Steensma tekenen samenwerkingsovereenkomst

"We willen volgend jaar minstens 1 miljoen Wereldbollen verkopen"

Op 9 september hebben Henk Smit van de Wereldbol en  Alfred Bruin van Royal Steensma een samenwerkingsovereenkomst getekend. Royal Steensma neemt de productie, verkoop en distributie van de biologische Wereldbol bakmix op zich voor het ambachtelijk bakkerij kanaal in Nederland. Hierdoor draagt Royal Steensma voortaan bij aan het einde van de honger in de wereld. 

Alfred Bruin van Royal Steensma, Evelijne Bruning van The Hunger Project, Henk Smit van de De Wereldbol.

"We hebben het bedrijf Royal Steensma bereid gevonden om de productie, verkoop en distributie van de Wereldbol-mix naar de ambachtelijke bakkers in het hele land te verzorgen. Een belangrijke stap om een enorme versnelling te kunnen veroorzaken!"

Als eerste werd er een intentieverklaring getekend met Evelijne Bruning van The Hunger Project, Alfred Bruin van Royal Steensma en Henk Smit van de De Wereldbol. Daarna werd de samenwerkingsovereenkomst tussen Royal Steensma en De Wereldbol BV ondertekend. Hierna werd een presentatie gegeven aan het verkoopteam van Steensma in de bakkerij over het proces van het bakken van De Wereldbol. Kees Klomp en Henk vertelden samen over het ontstaan ervan en de ambitie. Evelijne gaf helder beeld van The Hunger Project. Zo kregen de mensen die het product actief in de markt gaan zetten de informatie uit eerste hand. 

De Wereldbol is een idee van betekenisvol ondernemer Kees Klomp en bakker Henk Smit, die het recept  samen met zijn zoons ontwikkelde. Per brood gaat er 30 cent naar het werk van The Hunger Project. Na introductie eerder dit jaar, was de Wereldbol te verkrijgen bij zo’n 25 Nederlandse bakkerijen. 

Alfred Bruin: “Sommige bedrijven zijn zo arm dat ze alleen maar geld verdienen.”

Henk Smit van de Wereldbol : “Het is geweldig dat Royal Steensma haar 180 jaar ervaring inzet voor de Wereldbol. We willen volgend jaar namelijk minstens één miljoen Wereldbollen verkopen. Dankzij Royal Steensma kunnen we bijvoorbeeld nu ook een grote klant als Beko groothandel bedienen. En dankzij het verkoopnetwerk van Royal Steensma gaan nu nog veel meer ambachtelijke bakkers de Wereldbol leren kennen.”

Evelijne Bruning, directeur van The Hunger Project Nederland: “The Hunger Project werkt aan het einde van de honger in 2030. Dat is een ambitieus doel, waar we samen met vele duizenden lokale vrijwilligers heel hard aan werken. Maar we kunnen het niet alleen. Daarom is het zo geweldig dat Royal Steensma nu gaat helpen om de Wereldbol populair te maken. Zo kan iedere Nederlander gewoon bij het zondags ontbijt of tijdens de borrel bijdragen aan het einde van de honger. En dat is dan nog heel erg lekker ook.”

Bron: de Wereldbol


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven