Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

#spørogspisøkologisk: herfstcampagne van Organic Norway

In september worden door heel Europa heen altijd verschillende bio-campagnes gehouden. Noorwegen heeft OIKOS- Organic Norway: een campagne die gericht is op het aanmoedigen van consumenten om bio-boodschappen te halen. De campagne heet #spørogspisøkologi, wat zich ongeveer vertaalt in #AskEatOrganic.

Organic Norway gelooft dat een groot aantal consumenten een groter assortiment bio-boodschappen in winkels wil zien, maar maakt het in winkels niet kenbaar. De campagne heeft als doel om deze consumenten te helpen winkelpersoneel te betrekken, wat hopelijk resulteert in het verbreden van het bio-assortiment.

Het idee ontstond in het Noorse Parlement en een beweging van een bepaalde hoeveelheid bio-teelt en consumptie naar de mogelijkheid om de vraag de ontwikkeling van de Noorse bio-markt te laten bepalen. Organic Norway trekt de conclusie dat het belangrijk is om mensen bewust te maken van het feit dat er geen regeringsmaatregelen zijn, maar dat ze zelf de vraag moeten creëren. Organic Norway maakt duidelijk dat het praten voorbij is en het tijd voor actie is. Consumenten moeten hun geld spenderen aan meer bio-producten en vragen naar wat ze in de schappen missen. 

Campagneleider Ida Barratt-Due Solum: "De keuze die we in de winkel maken heeft effect op de voedingsproductie, op het leven van boeren, het klimaat en dierenwelzijn. Voedingskeuzes zijn politiek en jij als consument hebt het recht om te stemmen."

Net als de Swedish Organic September campaign en eerdere campagnes van de Britse Soil Association, biedt Organic Norway vijf feiten die klanten helpen:

  • Bio-landbouw betekent dierenwelzijn
  • Bio-landbouw zorgt voor biodiversiteit
  • Bio-landbouw betekent insectvriendelijke landbouw 
  • Bio-landbouw zorgt voor bodemleven en vruchtbare grond
  • Bio-landbouw gebruikt geen chemische gewasverbeterings- en beschermingsmiddelen

Voor meer informatie: www.okologisknorge.no 

Publicatiedatum: