De Bijenkorf introduceert duurzaamheidslabel

Door het toevoegen van dit groene label met een bij kunnen klanten makkelijker producten herkennen met een duurzamer karakter. Er zijn al meer dan 1.000 producten met het duurzaamheidslabel te vinden in de winkels en de webshop. Naast het toevoegen van nieuwe duurzamere merken heeft de Bijenkorf als onderdeel van Selfridges Group het G-7 Fashion Pact ondertekend, waarin nieuwe doelen op het gebied van duurzaamheid worden gesteld.

Het duurzaamheidslabel heeft betrekking op arbeidsomstandigheden, milieu en dierenwelzijn of een combinatie daarvan. Bijvoorbeeld tegen een eerlijke prijs voor alle betrokkenen gemaakt, biologisch, gerecycled, milieuvriendelijk of diervriendelijk. Producten en materialen die aan (een deel van) deze criteria voldoen, zijn vaak voorzien van een wereldwijd geaccepteerd keurmerk, zoals GOTS voor katoen, GRS voor gerecyclede materialen en UTZ voor duurzaam verbouwde koffie en cacao.

In 2016 heeft de Bijenkorf als eerste grote retailer in Nederland het Convenant duurzame kleding en textiel ondertekend en een bijbehorend plan van aanpak opgesteld om concrete doelen te bereiken. Dit plan van aanpak is gericht op transparantie en verduurzaming van de kleding- en textielketen. Hierbij richt de Bijenkorf zich op het verbeteren van arbeidsomstandigheden, milieu en dierenwelzijn.

Giovanni Colauto, CEO de Bijenkorf: "We vinden het belangrijk om meetbare doelen op het gebied van klimaat, biodiversiteit en oceanen zoals vastgelegd in het G-7 Fashion Pact te steunen. Dit is één van de initiatieven waarmee wij bijdragen aan een groene toekomst."

Bij de Bijenkorf zijn al vele duurzamere merken te koop en het assortiment wordt elk seizoen uitgebreid. Onlangs zijn bijvoorbeeld Ecoalf, Hourglass en Return to Sender toegevoegd. Daarnaast zijn alle chocoladeproducten uit de bakkerij van de Bijenkorf gemaakt met UTZ-gecertificeerde cacao. 

Joost de Bont, Sustainable Business Officer de Bijenkorf: "Het introduceren van het duurzaamheidslabel is een mooie stap op het gebied van duurzaamheid. Bij de Bijenkorf is service van groot belang. Door het opvallende groene label kunnen klanten in de winkels en op de website gemakkelijk duurzamere producten vinden."

Vind hier meer informatie over het duurzaamheidsbeleid van de Bijenkorf en de weg naar een groene toekomst.


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven