Via de 'Müsli-Mixer' kunnen Duitse consumenten hun eigen bio-muesli creëren. De beste muesli is vanaf begin 2020 in de handel verkrijgbaar. De realisering van de actie en de begeleidende social media-campagne werden door upljft verzorgd.
Voor bio-levensmiddelenproducent en -handelaar Alnatura ontwikkelde upljft, de joint venture van de creative agency thjnk en de MarTech-aanbieder Facelift, de 'Alnatura Müsli-Mixer'. Op www.fanmuesli.alnatura.de kunnen gebruikers hun persoonlijke favoriete mueslimix uit zestig verschillende bio-ingrediënten samenstellen en via Facebook en WhatsApp met hun eigen vrienden delen. Een vakjury beoordeelt aansluitend alle binnengekomen productideeën. Op de tien finalisten die door de jury uit worden gekozen kunnen de users vervolgens weer stemmen (vanaf 11 september). De winnende mueslimix zal vervolgens vermoedelijk vanaf eind januari 2020 in de handel verkrijgbaar zijn.
"Veel van onze klanten hebben er veel belangstelling in om mee te denken over producten bij Alnatura. In het kader van de 'Alnatura Müsli-Mixers' hebben ze nu voor het eerst de gelegenheid om over de receptuur en productnaam van een nieuw product mee te beslissen. Bij de realisering heeft de combinatie van creatie, technologiecompetentie en social media expertise van upljft ons overtuigd", vult Christoph Hosseus aan, afdelingsverantwoordelijke digital marketing bij Alnatura.