Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Dm en Rossmann krijgen sterke concurrentie: 'Budni' wil Duitse markt veroveren

De Duitse drogisterijgiganten Rossmann en dm krijgen concurrentie uit Hamburg. Drogisterij Budni heeft namelijk haar eerste filiaal buiten Noord-Duitsland geopend: op 11 april opende in het Beierse Bamberg een filiaal haar deuren, meldt de krant 'Der Westen'. 

Voor het filiaal werd een Edeka omgebouwd. Deze constructie is geen toeval, want Budni werkt samen met het levensmiddelconcern. Budnikowsky, zoals de keten voluit heet, had in samenwerking met Edeka reeds al een filiaal in Hamburg. In Bamberg gaat de samenwerking echter nog een stap verder: de nieuwe Budni wordt door een zelfstandige Edeka-filiaalleider gerund. Wat de winkel echter bijzonder maakt, is een shoppingbeleving die eerder aan een shoppingmall doet denken dan aan een eenvoudige winkel.

Concurrentie voor de drogisterijgiganten dm en Rossmann: Budni werkt samen met Edeka
De Budni-bedrijfsfilosofie bevat onderwerpen als gezondheid en natuurlijkheid. Bovendien wordt er sterk ingezet op lokaliteit. Daarnaast worden de filialen echter ook van een café voorzien. Volgens 'Der Westen' gaat Edeka uit van succes van het nieuwe marktconcept - en denkt reeds aan expansie: Edeka-directeur Markus Mosa zou zich meerdere tientallen nieuwe filialen per jaar voor kunnen stellen, schrijft men.

Concurrentie op de drogisterijmarkt: kan Budni op tegen dm, Müller en Rossmann?
Als Budni daadwerkelijk een succes wordt, lijkt het niet ondenkbaar dat concurrenten naar nog hardere maatregelen grijpen dan tot nu toe. dm bijvoorbeeld koopt systematisch de speciale aanbiedingen van haar concurrenten op en zet ze in haar eigen schappen.

Duidelijk is:het zal voor de nieuwe drogisterij Budni echter niet makkelijk worden om op te boksen tegen de grote spelers - ondanks alle goede voorwaarden. Tenslotte heeft dm al regelrechte hypes rondom producten zoals toiletpapier ontketend. En ook drogisterijketen Müller verblijdt haar klanten met speciale kortingsaanvallen op haar concurrenten.

Bron: https://www.merkur.de/wirtschaft/budni-dm-konkurrent-will-deutschen-markt-erobern-gemeinsam-mit-edeka-zr-12193562.html 

Publicatiedatum: