Frank’s Kitchen lanceert online delicatessenwinkel

"Ik wil Nederland overtuigen dat lekkere producten met een goed verhaal iets mogen kosten"

Het recept voor Frank’s Kitchen was simpel: breng de lekkerste producten van de beste ambachtelijke producenten samen op één online plek. De uitvoering bleek een stuk ingewikkelder en het ging niet helemaal van een leien dakje, maar na maanden zwoegen, lanceerde oprichter Frank Rozendaal vandaag zijn online delicatessenwinkel.

"Al het goede komt langzaam, zei mijn buurman altijd. En laat langzaam, Slow Food, nu precies zijn waar ik me met Frank’s Kitchen mee bezig wil houden. Dat het even heeft geduurd voordat we live konden, deert me dus niet. We hebben alle tijd genomen om prachtige biologische, eerlijke en slow food producten te vinden en naar Nederland te halen. Deze zijn vanaf vandaag online te bestellen via onze nieuwe webshop. We hebben een mijlpaal behaald, maar het smaakavontuur gaat nu pas echt beginnen. Ik ben heel benieuwd hoe het concept wordt ontvangen. Ik hoop Nederland te kunnen overtuigen dat lekkere producten met een goed verhaal iets mogen kosten en wil met Frank’s Kitchen tegenwicht bieden aan de smaakvervlakking en het gestunt met voedsel."

Frank’s Kitchen is de nieuwe naam achter de www.biologischewijnwinkel.nl , de webshop die Frank in 2010 begon en die onderdeel blijft van Frank’s Kitchen. De afgelopen tijd heeft de huisstijl van die shop al een flinke metamorfose ondergaan en ondertussen is het bedrijf ook nog biologisch gecertificeerd door Skal. "We hadden een hoop dingen tegelijk te doen. We zijn maar een klein bedrijf en je hoopt altijd meer te kunnen doen, maar de praktijk is weerbarstig. We hadden wat technische hobbels te overwinnen en gaandeweg het proces hebben we het concept nog wat aangepast. Daarmee maakten we het onszelf ook niet makkelijker, maar het eindresultaat mag er zijn. Het is precies wat wij ervan hoopten en van hieruit kunnen we gaan bouwen aan het Frank's Kitchen merk", zo vertelt Frank.

Met de BiologischeWijnwinkel als basis is het niet vreemd dat Frank's Kitchen veel biologische producten verkoopt. "Biologisch is en blijft een belangrijk onderdeel van ons bedrijf. Ik kwam op beurzen en markten echter ook veel prachtige niet-biologische producten tegen met geweldige smaken. Veel kleine producenten willen zich omwille van de hoge kosten niet certificeren of werken gewoon intrinsiek duurzaam en vinden dat ze geen label nodig hebben. Bij Frank's Kitchen draait het in eerste instantie om smaak en herkomst. Pas in tweede instantie kijk ik naar keurmerken en labels. Ik wil dat producten goed tot stand komen, maar bio is geen absolute must. Ik voel me eigenlijk meer verbonden met de Slow Food gedachte. Daarbinnen past biologisch natuurlijk perfect, maar smaak, ambacht en aandacht vind ik minstens zo belangrijk."

Voor Frank's Kitchen ging Frank op zoek naar unieke producten die hij vervolgens zelf importeerde. Hij is vooral trots op de (biologische) olijfolie van Suerte Alta, de rillettes van Le Mottay en de jam van Scyavuru van Sicilië. "De olijfolie verkochten wij al langer in beperkte oplage via onze webshop", vertelt Frank. "Le Mottay vond ik per toeval op internet en zij bleken nog iemand te zoeken voor hun bio-varkensrillettes, een typisch Frans product van zacht gegaard varkensvlees. De jams van Scyavuru zijn deels biologisch en deels Slow Food erkend. We hebben drie unieke jams van bijna verdwenen fruitrassen weten te importeren. De wilde aardbeienjam van de bijna verloren gegane 'Sciacca & Ribera' aardbei is mijn absolute trots. Rondom dat product is een zogenaamd Slow Food Presidium ontstaan, een groep telers die het aardbeitje in stand houdt. Toen ik die jam proefde, viel ik echt bijna van mijn stoel, zo lekker."

Voor meer informatie: www.frankskitchen.nl 


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven