Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Eco Fields aanwezig met hun Farmacademie

Food Unplugged - outdoor netwerkevent voor foodprofessionals

De vijfde editie van Food Unplugged - het zomerse outdoor netwerkevent voor foodprofessionals - gaat op 21 juni 2019 plaatsvinden op het World Food Center Terrein in Ede.

Het foodfestival voor professionals in food en hospitality is een initiatief van Food Inspiration, Gemeente Ede en Proeflab Wageningen, verenigd in de Stichting Food Unplugged. De vijfde editie valt op door zijn bijzondere kookworkshops, dwarse colleges, smaken uit diverse streken, disruptieve ideeën en echte ontmoetingen.

Thema van 2019 is de Smaak van Nederland. Nog steeds zien we een groeiend verlangen onder consumenten naar echt en puur eten. Tegelijkertijd blijft het moeilijk voor kleine producenten hun publiek te vinden. Food Unplugged brengt vraag en aanbod, verlangen en verhaal bij elkaar. Puur, echt eten met producten uit diverse regio's van Nederland, bereid met simpele technieken en gegeten in een pop-up omgeving die uitblinkt in eenvoud.

De voormalige stormbaan op het kazerneterrein wordt omgetoverd tot een creatieve hub met strobalen theaters, mini-restaurants, live-kookdemonstraties en bijzondere productconfrontaties. Centraal op het festivalterrein staan de communal tables. Hier eten ruim 750 foodprofessionals met elkaar gerechten die door een line up van chefs worden bereid met producten uit diverse regio's.

Food Unplugged is een terugkerend foodfestival dat de schijnwerpers zet op 'onversterkt' eten: eerlijk eten van boeren en kleine onafhankelijke producenten en cateraars. Food is de verbinder tussen stad, platteland, burger, producent, generaties en culturen.

Op Food Unplugged wil men alle professionals uit de voedselketen – boeren, chefs, producenten, horecaondernemers, marketeers, beleidsmakers, journalisten, wetenschappers – met elkaar in gesprek brengen om de transitie in agrifood van prijs naar waarde te stimuleren.

Het thema van 2019 is de Smaak van Nederland. De voormalige stormbaan op het kazerneterrein wordt omgetoverd tot een creatieve ontmoetingsplaats met strobalen theaters, mini-restaurants, live-kookdemonstraties en bijzondere productpresentaties.
Samen eten staat centraal: 750 foodprofessionals eten met elkaar gerechten die door chefs worden bereid met producten uit diverse regio’s. Het programma is verrassend en inspirerend.

Eco Fields is één van de deelnemers, als boer en producent van eerlijk, ambachtelijk biologisch kalfsvlees vonden ze dat ze niet konden ontbreken. Je vindt Eco Fields hier dan ook vertegenwoordigd op twee manieren:

  • Jord Althuizen, in de media genoemd als BBQ-koning, komt met een primeur: een heel 'Eco Fields' kalf aan het spit. 
  • Verder geeft Eco Fields vier keer met hun Farmacademie een strobalen-workshop over hoe hun biologisch kalfsvlees nu eigenlijk tot stand komt.

Tickets zijn hier te bestellen. 

Voor meer informatie over Eco Fields:

www.ecofields.nl 

Publicatiedatum: