Johan Verbeek, biologisch pluimveehouder:

"Ik had verwacht dat klanten goed nadenken over welke eieren ze kopen"

Hoe bereik je de consument, zodat je meerwaarde kunt halen uit je product? Dat was de grote vraag voor elf Foodvalley-boeren tijdens de masterclass Produceren in de Korte Keten.

Eén van de deelnemers, biologisch pluimveehouder Johan Verbeek, deed een eigen marktonderzoek in de Albert Heijn XL in Ede. Daar interviewde hij tientallen consumenten die eieren meenamen uit het schap. "Ik had verwacht dat klanten goed nadenken over welke eieren ze kopen. Dat zaken als dierenwelzijn heel belangrijk zijn, want dat geef de consument vaak aan. Maar dat blijkt niet zo te zijn. Klanten kijken nog wel naar de prijs", geeft Verbeek aan.

Kik hier om verder te lezen.

Bron: Nieuwe Oogst


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven