Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Aafke Hofman, Bionext:

"Lekkere timing 'Bio Lekker voor je'-campagne"

Tholen – De dag na livegang van de nieuwe campagne 'Bio lekker voor je', die biologisch eten juist moet stimuleren, publiceerde RTL hun onderzoek. "Te toevallig", zo luidde de reactie op de redactie van Biojournaal. "Zeker ook voor alle partijen die bij deze campagne betrokken zijn. Maar het doet niets af aan de boodschap van de campagne. We wisten al maanden dat deze publicatie er aan zat te komen, alleen niet wanneer. Uiteindelijk hebben we vrijdagavond besloten om maandag gewoon live te gaan en dan is dit inderdaad de minst gunstige timing", aldus Aafke Hofman namens Bionext.

De nieuw campagne heeft als doel om consumenten nóg vaker voor biologisch te laten kiezen. 'Door bio-producten te kopen, doe je niet alleen iets goeds voor de wereld, maar ook voor jezelf'. Dat is de hoofdboodschap van de campagne die medegefinancierd wordt door de Europese Unie en ontwikkeld is door campagnebureau Food Cabinet. "De campagne gaat verder dan uitleggen waarom biologisch een goede keuze is. Boeren, pionier, telers en leveranciers gaan ons de komende jaren laten zien hoe lekker, leuk en makkelijk het kan zijn om dagelijks een verschil te maken door biologisch te kiezen." 

Aafke vervolgt: "Als consument kun je een vertekend beeld krijgen, dat vind ik niet helemaal eerlijk." Ook betreurt ze de hele situatie voor de biologische boeren. "Zij doen zo hun best en werken enorm hard, juist om het beter te doen. En dan ligt de aandacht vooral op die paar die het nét even niet helemaal goed doen. De aandacht voor controle zorgt er daarentegen wel voor dat we scherp blijven en actie moeten ondernemen. Laten we vooral werken aan meer begeleiding en transparantie, maar zonder te vergeten dat veel boeren hun ziel en zaligheid in hun bedrijf stoppen elk jaar weer met vlag en wimpel slagen!"

Voor meer informatie: [email protected], www.biolekkervoorje.nl