Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe campagne 'Bio lekker voor je' start vandaag

71% consumenten koopt biologisch

Zeven op de tien consumenten koopt een deel van hun boodschappen biologisch, zo blijkt uit onderzoek van Ruigrok NetPanel in opdracht van Bionext, ketenorganisatie voor de biologische sector. Zorg voor het milieu en een breder assortiment zijn de grootste motivatie om biologisch te kopen. Vandaag start de nieuwe campagne 'Bio lekker voor je', om consumenten te stimuleren nóg vaker voor biologisch te kiezen.

Bijna de helft van de mensen die biologisch koopt, doet dit steeds vaker dan voorheen. Bewuster omgaan met het milieu (56%) en het ruimere assortiment (50%) zijn daarbij de grootste drijfveren. Maar ook gezondheid (24%) en smaak (18%) zijn redenen voor consumenten om biologisch te kopen. 

"Biologisch groeit. Steeds meer mensen kiezen voor biologisch en daar zijn we superblij mee. Door te laten zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past, willen we de keuze voor biologisch nog vanzelfsprekender maken", aldus Marleen Meijers, Manager Marketing & Communicatie bij Bionext, de ketenorganisatie voor de biologische sector. Over de campagne 'Bio lekker voor je'
Door biologische producten te kopen doe je niet alleen iets goeds voor de wereld, maar ook voor jezelf. Dat is de hoofdboodschap van de campagne 'Bio lekker voor je', mede gefinancierd door de Europese Unie en ontwikkelt door campagnebureau Food Cabinet. De campagne gaat verder dan uitleggen waarom biologisch een goede keuze is. Boeren, pioniers, telers en leveranciers laten zelf zien hoe lekker, leuk en makkelijk het kan zijn om dagelijks een verschil te maken. 

De campagnebeelden zijn ontworpen als tweeluik: Ego, goed voor jezelf en Eco, goed voor de wereld. De campagnevideop bekijk je op www.biolekkervoorje.nl.

Voor meer informatie: www.biolekkervoorje.nl

Publicatiedatum: