Franse bio-keten L'Eau Vive: viert 40-jarig bestaan

De Franse biologische supermarktketen L'Eau Vive viert dit jaar het 40-jarig jubileum. L'eau Vive onderscheidde zich van andere gespecialiseerde winkels dankzij een heel belangrijke factor: het maken van brood. Daarnaast zijn de winkeladviseurs opgeleid om klanten te helpen door hen advies te geven over hun gezondheid en dat van de planeet. De afgelopen jaren heeft L’Eau Vive enkele concepten ontwikkeld, waaronder ‘Do it Yourself'-producten zonder verpakking en plastic, om de vervuiling zo veel mogelijk te beperken.

Op de vraag wat zijn supermarkt onderscheidt van andere supermarkten, legt Didier Cotte (eigenaar van L'Eau Vive) uit: "Supermarkten zijn in een reeds rijdende trein zijn gesprongen. Ze verkopen al jaren conventionele producten. Wij hebben er nooit een verkocht. Wij richten ons op actieve consumenten, mensen die bewust bezig zijn met wat ze consumeren, bewust bezig zijn met consumptie en aankopen en milieu en dit is één van onze differentiële factoren."

L'Eau Vive heeft 70 winkels, waarvan de helft franchiseondernemingen zijn. Didier geeft daarbij aan dat hij een link wil creëren met alle partners. "We willen een bedrijf opbouwen, een merk, een motivatie voor actieve consumenten, een motivatie om aan de franchise betekenis te kunnen geven. We willen echt dat elke franchisenemer er zin in heeft en dat hij kan genieten van de financiële voordelen van het openen van een supermarkt."

Bron: toute-la-franchise.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven