Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nieuwe directeur aangesteld

Frankrijk: Biocoop wil naar 900 winkels groeien

Tegelijk met de komst van de nieuwe directeur, Pierrick de Ronne, heeft het Franse coöperatieve merk Biocoop aangekondigd te willen blijven uitbreiden en nieuwe winkelformules te willen lanceren.

Biocoop sloot 2018 af met een omzet van 1,2 miljard euro (een progressie van in totaal 11%). De afzetketen van biologische producten blijft aan de top van de gespecialiseerde netwerken ondanks een duidelijke vertraging in de groei van de coöperatie vanwege de sterke concurrentie op de biologische markt en de parallelle ontwikkeling van veel netwerken.

Claude Gruffat, die sinds 2004 voorzitter van de coöperatie was, deed een stap opzij om zich kandidaat te stellen voor de Europese verkiezingen. De nieuwe directeur wil het leiderschap van het merk in stand houden door de activiteiten verder uit te breiden. In 2018 had de coöperatie 78 openingen om 560 winkels van 300 à 400 m² te kunnen creëren in stadscentra, winkelcentra of aan de rand van de stad. De ambitie is om uiteindelijk 900 winkels te bereiken.

Verder is Biocoop van plan een biologisch slagersconcept en bulkwinkels te introduceren.

Voor meer informatie: www.biocoop.fr 

 

Publicatiedatum: