Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Albert Heijn komt met eigen podcast-serie over eten

Biologisch, vegan duurzaam, plantaardig en/of lokaal. De termen vliegen je als consument om de oren. Iedereen wil zo goed mogelijk eten. Maar wat is dat: goed eten? Met de nieuwe 5-delige podcast-serie ‘Op ons bord’ laat Albert Heijn zien waar ons eten precies vandaan komt en wat we in de toekomst kunnen verwachten op het gebied van de productie van eten. 

In iedere aflevering van ‘Op ons bord’ gaat de ervaren Haagse radiomaker, dj en presentator Justin Verkijk langs bij boeren, telers, producenten en experts om duidelijke antwoorden te krijgen op vragen die we allemaal hebben. Hij is nieuwsgierig waar zijn eten vandaan komt en wil alles weten van alternatieve teeltmethoden, kringlooplandbouw, voedselflats en het kweekvleeslab.

Respect voor mens, dier en milieu
Ook Albert Heijn wil altijd precies weten waar versproducten vandaan komen. De supermarktketen heeft de ambitie om uiterlijk in 2025 alle versketens volledig transparant te maken.

"Alleen dan weten we zeker dat het is geproduceerd met respect voor mens, dier en milieu. Het is belangrijk dat onze klanten daarop kunnen vertrouwen. Daarom ben ik blij met deze podcast-serie. Ik verwacht dat de afleveringen veel inzicht verschaffen en dat er een dialoog ontstaat over de manier waarop we tegen de productie van eten aankijken", zegt Anita Scholte op Reimer, directeur Kwaliteit & Duurzaamheid bij Albert Heijn.

Actualiteit
De eerste aflevering is vanaf 11 april beschikbaar. Dan gaat het over biologisch eten. Wat betekent ‘biologisch’ precies, waarom is het veelal duurder en waarom zou je er dan toch voor kunnen kiezen?

"Iedere aflevering heeft een ander thema. Met de journalistieke insteek die we gekozen hebben, kunnen we een genuanceerd beeld schetsen van de herkomst én toekomst van ons eten. Luisteren naar Justins zoektocht is leuk en pakkend voor iedereen die geïnteresseerd is in goed eten", aldus Fleur Bernhard, director Social Media bij Albert Heijn.

Bron: Albert Heijn

Publicatiedatum: