Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
PLUS ‘Meest Verantwoorde Supermarkt'

Omzet biologische producten gegroeid met 9 procent

PLUS is wederom verkozen tot de ‘Meest Verantwoorde Supermarkt’. Met een gemiddelde score van 7,47 op de negen onderzochte criteria - als Duurzame handel, Gezondheid en Klimaat – weet PLUS voor het vijfde jaar op rij de koppositie in het duurzaamheidsonderzoek van GfK te pakken.

Met drie thema’s scoort PLUS een nummer 1-positie, namelijk assortiment EKO/Biologische producten, milieuvriendelijke maatregelen en informatie over gezonde voeding. "Goed Eten scoort, maar ook de Laagblijvers zorgen ervoor dat PLUS een hoogvlieger is geworden. Het aspect waarop PLUS het onderscheid maakt, is de lokale betrokkenheid. Daarin loopt PLUS een heel stuk vóór op haar concurrenten", aldus Joop Holla van onderzoeksbureau GfK.

Eric Leebeek, commercieel directeur PLUS Retail: "Dit jaar blijft het gezonder en duurzamer maken van ons assortiment een belangrijk speerpunt. En dat geldt ook voor minder en duurzamer verpakken. Daarnaast gaan we toe naar nog meer geïntegreerde communicatie over gezondheid en duurzaamheid. Dat is belangrijk, omdat het de consument kan inspireren zelf bewuster te kiezen voor duurzamere producten."

Steeds meer biologische producten
De omzet biologische producten groeide in 2018 met 9% ten opzichte van 2017. Vooral in het begin van 2018 kreeg het biologisch assortiment van PLUS veel extra aandacht in de communicatie
naar de klanten. Bijvoorbeeld op televisie en in de weekfolder. Ook in de winkels werden de biologische producten goed in het zicht gezet. Zo werd er op de AGF-afdeling voor gekozen om ze prominent op de afdeling te plaatsen, in plaats van in de wand. PLUS voert een nog altijd groeiend assortiment biologische producten onder de merknaam
Bio+ en alle biologische producten zijn herkenbaar aan de groene schaplabels. 

Een volledig overzicht van hetgeen PLUS doet op het gebied van MVO en de ambities voor 2019 zijn terug te vinden in het jaarverslag 2018.

Bron: PLUS

Publicatiedatum: