Babyproducten eind 2019 allemaal biologisch

Carrefour gaat voor bio-omzet van 5 miljard euro in 2022

Carrefour-topman Alexandre Bompard investeert in kleinere winkels, zodat de klanten sneller kunnen winkelen. "Maar terwijl het oppervlak van de winkel krimpt, moet het winkelbereik groeien om nieuwe klanten te veroveren via allerlei digitale diensten: drive, bezorgen, click & collect… En ‘alles’ betekent ‘niet te veel’. Onze assortimenten moeten worden vereenvoudigd en bepaalde categorieën moeten worden stopgezet. Ook moet dat ‘alles’ meer gemengd zijn: met ruimte voor een restaurant, voedseltransitie en diensten."

Vooral die voedseltransitie ligt de topman na aan het hart. "Wij zijn de enigen die deze missie hebben opgenomen in het hart van ons model. Gezond kwaliteitsvoedsel mag geen privilege zijn voor welgestelde klanten in de grote steden. We zullen het biologische aanbod in al onze winkels uitbreiden met 1.000 Carrefour Bio-producten, en al onze babyproducten zullen tegen het einde van het jaar biologisch zijn. In 2022 moet Carrefour 5 miljard euro omzet realiseren in bio."

Klik hier voor het complete artikel.

Bron: Retail Detail


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven