Consument ziet graag biologisch vlees in de supermarkt

Simon-Kucher & Partners, signaleert dat supermarkten de afgelopen jaren hun biologisch assortiment steeds verder hebben uitgebreid en dat ook de landelijke omzet op biologisch vlees flink is toegenomen. Het bureau verwacht dat de positieve trend nog verder zal toenemen, mede door de belangstelling voor het klimaatakkoord. Toch wordt tevens ook gesignaleerd dat Nederland, als het gaat om marktaandelen in biologisch vlees, achterloopt bij een groot aantal landen. Met een verwacht marktaandeel in 2025 van 7 procent consumptie van biologische voeding bevindt Nederland zich ten opzichte van landen als Zweden (22%), Denemarken (23%), Duitsland (9%) en de Verenigde Staten (11%) in een duidelijke achterstandspositie.

Uit het onderzoek van Simon-Kucher & Partners blijkt dat bijna iedereen biologisch vlees graag in de schappen van de supermarkt ziet, maar dat slechts een kwart van de consumenten aangeeft daadwerkelijk ook regelmatig biologisch vlees te kopen. De belangrijkste reden om niet voor biologisch vlees te kiezen, is de prijs. 80 procent van de ondervraagden vindt de biologische variant te duur.

Klik hier voor het volledige artikel

Bron: FoodClicks


Publicatiedatum:


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2019

Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven