Er hing een sfeer van bedrijvigheid op de tweedaagse beurs die doorgaans de eerste dag het drukst bezocht wordt. Dit jaar was dit echter niet het geval en was het beide beursdagen druk. Hoewel de Fresh Summit vergeleken met andere AGF-vakbeurzen in Noord-Amerika vooral veel telers aantrekt, waren standhouders dit jaar ook zeer te spreken over het grote aantal retailers dat op het evenement afgekomen was.
Waar er de laatste jaren veel aandacht was voor kids marketing met bekende Disney figuren ligt nu het accent meer op biologisch. Ook zijn grote kasgroententelers gestart met het telen van zachtfruit. Een Hollandse exporteur vond de kwaliteit wat minder omdat veel toeleveranciers aan de stand kloppen.
- Klik hier om het fotoverslag van de Nederlanders en Belgen te bekijken
- Klik hier voor het fotoverslag van Noord-Amerikaanse standhouders
- Klik hier voor het fotoverslag van Zuid-Amerikaanse standhouders
- Klik hier voor het fotoverslag van kasgroententelers
- Klik hier voor het fotoverslag van de Holland receptie
AGF-sector is een 'people business'
“Wij hebben het evenement gecombineerd met klantenontmoetingen buiten de openingstijden om," legt David Nelley van Oppy uit. "De zakenwereld draait in toenemende mate om cijfers en statistieken maar onze sector blijft een 'people business' waarin onderlinge contacten erg belangrijk zijn en deze Fresh Summit is dan ook de ideale gelegenheid om mensen weer eens echt te ontmoeten," voegt Nelley eraan toe.