Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nature Bio Foods zet dochterondernemingen op in Nederland en de VS

Het Indiase biologische en fairtrade bedrijf Nature Bio-Foods Limited (NBFL), dat jaarlijks 10% bijdraagt aan India's totale biologische exportvolume, heeft aangekondigd dat ze twee dochterondernemingen gaan openen: Nature Bio-Foods BV in Nederland en Nature Bio-Foods in de VS. 

De Nederlandse onderneming is in april 2018 opgericht en het Amerikaanse bedrijf zal waarschijnlijk in het derde kwartaal van het jaar worden geopend. NBFL, dat zich voornamelijk richt op de export - dat goed is voor 90% van de inkomsten van het bedrijf - levert al langere tijd aan zowel de VS als Europa. Het bedrijf heeft nu besloten om lokale ondernemingen op te richten om hun klanten in deze regio's nog intensiever te kunnen bedienen. Dit is een stap die past bij de missie van het bedrijf om een 100% verkoop te realiseren voor hun telers, waarvoor nieuwe markten natuurlijk essentieel zijn. 

"Door onze lokale aanwezigheid zullen onze klanten meer vertrouwen in ons krijgen. We zijn dan ook zeker in staat om te voldoen aan de vraag van onze klanten - van de teelt tot de verwerking, verpakking, en uiteindelijk de levering," vertelt Rohan Grover, directeur van Global Business bij NBFL. 

Het internationale klantenbestand van NBFL bestaat voornamelijk uit 'business to business partners' die bepaalde teeltbedrijven toegewezen hebben gekregen door NBFL. Deze partners kopen vervolgens 100% van de versproducten van de teeltbedrijven. "Onze klanten komen naar India, bezoeken onze teeltbedrijven en telers en nemen hele teeltbedrijven over die vervolgens exclusief aan hun bedrijf leveren. "Zo werken ze actief samen met ons als partners," vertelt Anmol Arora, uitvoerend directeur bij NBFL.

Met een jaarlijkse groei van 45% in de laatste vijf jaar hoopt NBFL in 2023 een waarde van €94,2 miljoen te bereiken door middel van mark en categorie uitbreiding. Ook willen ze hun belangrijkste aanbod, dat van rijst en rijstproducten, gaan versterken. Daarnaast heeft het bedrijf plannen om hun ecoLife merk op internationale retailmarkten te gaan promoten. 

NBFL is in 1997 opgericht en eigendom van LT Foods. Het bedrijf is slechts een van de weinige Indiase bedrijven die zowel biologisch en fairtrade gecertificeerd zijn. Bovendien is de pionier ook het eerste biologische bedrijf in het land die de belangrijke CII Food Safety Award heeft gewonnen. 
 
Bron: Organic Market
Publicatiedatum: