
Bionext voorziet de deelnemende bedrijven van een informatiepakket dat ze voor de boerderij kunnen gebruiken. "En we geven hen tips over hoe ze de open dag het beste kunnen organiseren. Ook nemen we de algemene publiciteit op ons. Dit jaar organiseren we een challenge met een bekende YouTuber. Daarover maken we binnenkort meer bekend."

Het Lekker naar de BioBoer-weekend is volgens Miriam dé gelegenheid om rechtstreeks met de consument in contact te komen. "Consumenten willen héél graag weten waar hun eten vandaan komt. En ze hebben allerlei vragen over biologisch. Informatie blijft extra goed hangen wanneer zij een bezoek aan de boerderij brengen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat iedere bezoeker uiteindelijk een ambassadeur van het bedrijf en voor biologisch in het algemeen wordt."
Ze geeft aan dat uit evaluaties na de voorgaande edities gebleken is dat de bezoekers van Lekker naar de Bioboer zich graag uitgebreid laten informeren. "Ze willen graag een rondleiding en uitleg over het reilen en zeilen op het bedrijf krijgen. Lekker naar de BioBoer is echt meer dan alleen vermaak. Bezoekers waarderen het contact met de boer, de medewerkers en vrijwilligers die inhoudelijk meer kunnen vertellen over het bedrijf."
Voor meer informatie: lekkernaardebioboer@bionext.nl en www.lekkernaardeboer.nl