Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Dit keer vooral 'supermarktpubliek' met actie bereikt

"Bio10daagse kan drempel speciaalzaak verlagen"

Tholen - Tijdens de Bio10daagse (14-23 september) werden de spotlights wederom op biologische producten gericht. Er was vooral in de supermarkten veel aandacht voor de actie. Het animo vanuit het natuurvoedingkanaal is de afgelopen jaren afgenomen, erkent Ellen Oomen van initiator Bionext. "Het doel is om biologisch 10 dagen lang flink in de kijker te zetten. En het onderscheid tussen biologische en reguliere producten uit te leggen", aldus Ellen.

Ze geeft aan dat biologisch tijdens de Bio10daagse via reguliere supermarkten bij een heel groot publiek onder de aandacht komt. "De huidige aanpak is in ieder geval succesvol om het supermarktpubliek te bereiken. We zijn tevreden over het feit dat dit op deze manier steeds beter lukt. We bereiken hiermee ook de mensen die nog niet veel weten over biologisch. Door hen te informeren verlagen we de drempel om in de toekomst ook eens een speciaalzaak in te stappen en daar kennis te maken met het ruime bio-assortiment dat in die winkels te vinden is."

Ellen spreekt over een succesvolle campagne. "De geluiden zijn over het algemeen heel positief. De officiƫle aftrap in het Rijksmuseum was heel leuk en dat heeft ook echt de nodige exposure opgeleverd, bijvoorbeeld in allerlei blogs. Deze foodbloggers hebben allemaal een grote achterban. Ook Trouw heeft bijvoorbeeld twee zaterdagen recepten met bio-ingrediƫnten gepubliceerd."

De deelnemende winkels hebben diverse winacties georganiseerd en verschillende producten waren gedurende de Bio10daagse in de aanbieding. "Ook zijn er redactionele stukken over biologisch verschenen, onder andere in het magazine van Jumbo en Coop en in de folders van Hoogvliet en Vomar. Mooi is ook dat Dirk van den Broek en DekaMarkt tijdens de Bio10daagse bekend hebben gemaakt hun bio-assortiment met 40 procent te gaan uitbreiden. Dat zijn natuurlijk mooie mededelingen."

'Ken je keurmerk'

De winactie 'Ken je keurmerk' loopt nog tot en met morgen. "Deze actie ook goed opgepakt en levert heel leuke resultaten op. Hierbij vragen we consumenten om mensen in de omgeving te vragen het bio-keurmerk te tekenen en dit met de smartphone te filmen. Wanneer ze dit opsturen maken ze onder meer kans op 500 euro aan biologische boodschappen."

Voor meer informatie: oomen@bionext.nl