Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bio+: 100 nieuwe producten

"Uitstraling nu toegankelijker voor een breder publiek"

Tholen - Bio+ heeft het afgelopen jaar zeker niet stilgezeten. Zo zijn er in totaal meer dan 100 nieuwe producten geïntroduceerd, wat de teller op 350 producten zet. "We hebben fors ingezet op de productontwikkeling en dit heeft geresulteerd tot de introductie van nieuwe producten binnen nagenoeg alle categorieën. Zo hebben we onder meer bonensalades, noodles, sambal, chilisaus en diepvriesfruit geïntroduceerd. Maar ook diverse versartikelen, waaronder gemarineerde kipvleugeltjes, rundervinken, Griekse yoghurt, slagroom en nieuwe kazen", vertelt Kristel Peters.

Bio+ werkt op dit moment samen met ongeveer 40 producenten, geeft ze aan. "Gezamenlijk zorgen zij voor een assortiment van méér dan 350 producten." Daarmee bevindt Bio+ zich in alle categorieën van de supermarkt. Van vers tot kruidenierswaren, maar ook in de diepvries liggen de producten van Bio+.



Hardlopers

Kristel vertelt dat Bio+ in elke productrange nog kansen ziet. "We breiden nu bijvoorbeeld uit in de categorieën verse zuivel, diepvries, soepen en oosters. Hierbij kijken we naar wat de consument verwacht en wenst en daar spelen we vervolgens op in." De hardlopers van Bio+ zijn in alle categorieën te vinden, meent ze. "Denk bijvoorbeeld aan melk, eieren, yoghurt, olijfolie, kokosolie en tomatenstukjes. Ook de cereals en rijstwafels doen het erg goed."

Kwaliteit en herkomst zijn volgens Kristel zeer belangrijke peilers in de productontwikkeling. "Waar mogelijk sourcen we de ingrediënten dichtbij huis, maar dit is sterk afhankelijk van het product. Wij streven er naar om authentieke producten te introduceren. Dus verse zuivel uit Nederland, pasta uit Italië, chocolade uit Zwitserland en olijven uit Griekenland. We willen lekkere, kwalitatief goede producten bieden. Soms komen die van dichtbij huis en soms van wat verder weg."

'Weetje' op de verpakking

Ook het nieuwe verpakkingsontwerp van Bio+ springt in het oog. "Met de nieuwe uitstraling hebben alle producten een frisse en moderne look gekregen, toegankelijker voor een breder publiek", vertelt Kristel. "Met de nieuwe uitstraling hebben we er ook voor gekozen om meer te vertellen over het product, de herkomst of het gebruik. Dat zie je terug op de verpakking. Op ieder product staat een 'weetje'."

Bio10daagse

Bio+ heeft dit jaar een langdurige actie die ook tijdens de Bio10daagse loopt. "Wanneer consumenten vijf of meer Bio+ producten kopen en de kassabon uploaden op onze website, maken zij kans op één van de 100 boodschappenpakketten, één van de 25 wellnessarrangementen of de hoofdprijs: een reis naar Ibiza voor twee personen. Daarnaast wordt er door verschillende retailers vele initiatieven genomen met promoties op de winkelvloer en uitgebreide communicatie van prijskortingen in folders."

Voor meer informatie: Kristelpeters@bio-plus.nl, www.bio-plus.nl