"Botanico-mixen qua geur en smaak heel overtuigend"

Bouillon de nieuwe koffie?

Tholen - Bouillon in plaats van koffie? "Het klinkt misschien wat raar, maar in verschillende steden over de hele wereld drinken ze inmiddels bouillon in plaats van koffie, 'on the go'. Ik zag in het magazine Food Inspiration een item over bouillon als gezond alternatief voor koffie. Er duiken over de hele wereld zogenaamde bouillonbars op, waaronder Brodo in New York, vertelt Tim Spek, sales manager bij Amanprana. Hij houdt de trends nauwlettend in de gaten en ziet ook in Nederland kansen voor deze bouillon-trend.

Tim: "Zeker in de grote steden zijn er concepten die dit op kunnen gaan pakken. Het is een mooie manier om je te onderscheiden. Misschien komen ze erachter dat het 1 jaar te vroeg is. Maar het is wel heel erg leuk om ondernemers die zoekende zijn naar nieuwe mogelijkheden inzicht te geven in de wereldwijde trends. Dat mis ik wel bij veel ondernemers in ons land. Zij blijven in en rond hun winkel hangen, het zou heel goed zijn als zij nu en dan de winkel zouden laten en bijvoorbeeld eens een bezoek zouden brengen aan steden als Berlijn, Stockholm en Kopenhagen. Dan komen ze gegarandeerd vol inspiratie terug."

Amanprana introduceerde eerder dit jaar een reeks kruidenmixen: de Botanico-mixen. Het gaat om culinaire kruiden voor elke dag. Van de acht varianten kunnen deze twee volgens Tim het beste gebruikt worden als bouillon: Flamuno en Adapto. "Deze mixen van Amanprana lenen zich perfect voor het maken van bouillons. Hiermee krijgt men direct een gezonde hoeveelheid antioxidanten binnen. Het is heel simpel: voeg 1 theelepel van de kruidenmix toe aan een mok met warm water. Deze twee smaken zijn het meest overtuigend. In de Adapto zit dankzij de sumak bes een zuurtje en de Flamuno is wat warmer en pittiger."



Bij de vaste Amanprana-afnemers verkopen de Botanico-mixen volgens Tim al prima. "Voor de formule-winkels is dit wel een wat lastiger product. Het is geen product dat je in het schap zet en zichzelf verkoopt." Daarom investeert Amanprana in ondersteunende promotiemiddelen. "We hebben een display voor de kruiden ontwikkeld, inclusief testers. Daarbij is het altijd mogelijk om te overleggen over de organisatie van een proeverij in de winkel. Het laten proeven maakt het voor de consument wat concreter, dan heb je meer tijd voor extra tekst en uitleg. Het zijn niet de meest eenvoudige producten, maar qua geuren en smaken is het heel overtuigend."

Klik hier voor meer informatie over de Botanico kruidenmixen.

Voor meer informatie:

Tim Spek
Noble House
Sales manager Nederland
06 24712166
tim.spek@noble-house.tk


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven