de Smaakspecialist vult ook schappen in Dubai en Abu Dhabi

"Samen met supermarkten bio-markt verder vergroten"

Tholen - "Albert Heijn heeft een substantiële bijdrage geleverd aan de groei van de biologische branche. Ik ben van mening dat de natuurvoedingssector samen met de reguliere supermarkten moeten proberen om de biologische markt verder te vergroten. Onze producten liggen inmiddels zo ongeveer in elke supermarkt in Nederland", vertelde Pieter Dirven van de Smaakspecialist tijdens zijn presentatie 'Gezonde groei, gezonde bedrijfsvoering'. De toehoorders waren biologische producenten en handelaren, leden van de vereniging BioNederland. De presentatie vond plaats tijdens het openbare deel van de algemene ledenvergadering die maandag 12 juni gehouden werd op de Zonnehoeve in Zeewolde. Pieter wees ook op het feit dat de producten van de Smaakspecialist ook opvallend goed tot hun recht komen op markten (buiten onze landsgrenzen) die nog moeten ontwikkelen.


Pieter Dirven aan het woord.

Pieter vertelde in de presentatie dus wat meer over de gekozen strategie van de Smaakspecialist. Het bedrijf is met een divers assortiment onder de biologische merken Smaakt, BioToday en RAW Organic Food ruim vertegenwoordigd in de Nederlandse supermarkten. De Smaakspecialist wil de aanschaf van bio-producten zo laagdrempelig mogelijk maken en mensen inspireren door kennis te delen. De Smaakspecialist is sinds één jaar lid van BioNederland en maakt volgens hem een gezonde groei door op basis van gezonde bedrijfsvoering. Pieter: "Ik wilde dat mijn bedrijf een serieuze bijdrage zou leveren aan de levensmiddelenbranche. Dit doen we door te luisteren naar wat mensen willen en beschikbaar te stellen wat de consument vraagt." Niet voor niets is er ook voor gekozen om de producten te laten verpakken door de sociale werkvoorziening. "Dit vind ik erg belangrijk. Deze mensen kunnen hun eigenwaarde vergroten door deel te nemen aan het arbeidsproces."

Pieter geeft aan dat het bedrijf de laatste jaren hard gegroeid is, dit maakte een aanpassing van de strategie mogelijk. "We hebben op een gegeven moment besloten om te stoppen met 'verkopen'. De focus is van business-to-business naar business-to-consumer verschoven. Inspireren en ondersteunen staat nu voorop. We willen biologisch eten breed beschikbaar maken en vertellen dat dit het verschil kan maken."

Het assortiment van de Smaakspecialist bestaat inmiddels uit zo'n 1500 producten. "De helft daarvan zetten we onder onze eigen labels op de markt. Ze worden verkocht in 20 landen. Hier zitten ook bijzondere, minder voor de hand liggende landen en steden tussen, zoals Litouwen en steden als Dubai en Abu Dhabi. Ons productaanbod komt goed tot zijn recht in markten die nog in ontwikkeling zijn. Ik vind het mooi om op deze manier te helpen de markt in beweging te krijgen."

Pieter ging ook nog in op de innovatiekracht binnen de Smaakspecialist. "We introduceren jaarlijks 100 tot 150 nieuwe producten." Het bedrijf investeert daarnaast in de verduurzaming van de verpakkingen. "Daarmee hopen we in 2018 klaar te zijn."

Voor meer informatie:

Pieter Dirven
de Smaakspecialist
Thoornseweg 1
4854 EH Bavel
076-5656709
pieter@desmaakspecialist.nl
www.desmaakspecialist.nl

Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven