Carrefour opent bio-supermarkt in Madrid

De Franse retailgigant heeft in Spanje een nieuw concept gelanceerd: Carrefour Bio. Het betreft een supermarkt gewijd aan biologische producten. De vestiging met het nieuwe concept is 140 m2 groot en heeft een assortiment van meer dan 1.800 producten.

Hieronder vallen behalve de voornaamste biologische merken ook eigen merken van de keten: Carrefour Bio en Ecoplanet. Alle in de winkel verkochte voedingsmiddelen zijn gecertificeerd biologisch. Volgens een vertegenwoordiger is de supermarkt gelanceerd om aan de vraag van consumenten naar biologische producten te voldoen. Het bedrijf is zo ver gegaan speciaal gekwalificeerd personeel aan te nemen met een achtergrond in landbouwkunde, voeding en diëtetiek. De meesten hiervan hebben ervaring in de biologische sector.

Een van de innovaties van het concept is de mogelijkheid om in bulk te kopen in groenten en fruit. Verder heeft het nieuwe Bio Space een verscheidenheid aan veganistische en glutenvrije producten.

Carrefour sloot het boekjaar 2016 af met een bedrijfsresultaat van 2.351 miljard euro, 3,8% minder dan het vorige jaar. In deze periode zijn wel de resultaten op de Spaanse markt verbeterd.

De overname van 36 hypermarkten van Eroski betekende een flinke uitbreiding in Spanje tegen een investering van meer dan 200 miljoen euro. Momenteel bezit de Franse groep 190 hypermarkten, 115 Carrefour Market supermarkten en 560 Carrefour Express supermarkten in Spanje naast de online verkoop service.

Bron: expansion.com

Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven