De Franse retailgigant heeft in Spanje een nieuw concept gelanceerd: Carrefour Bio. Het betreft een supermarkt gewijd aan biologische producten. De vestiging met het nieuwe concept is 140 m2 groot en heeft een assortiment van meer dan 1.800 producten.
Hieronder vallen behalve de voornaamste biologische merken ook eigen merken van de keten: Carrefour Bio en Ecoplanet. Alle in de winkel verkochte voedingsmiddelen zijn gecertificeerd biologisch. Volgens een vertegenwoordiger is de supermarkt gelanceerd om aan de vraag van consumenten naar biologische producten te voldoen. Het bedrijf is zo ver gegaan speciaal gekwalificeerd personeel aan te nemen met een achtergrond in landbouwkunde, voeding en diëtetiek. De meesten hiervan hebben ervaring in de biologische sector.
Een van de innovaties van het concept is de mogelijkheid om in bulk te kopen in groenten en fruit. Verder heeft het nieuwe Bio Space een verscheidenheid aan veganistische en glutenvrije producten.
Carrefour sloot het boekjaar 2016 af met een bedrijfsresultaat van 2.351 miljard euro, 3,8% minder dan het vorige jaar. In deze periode zijn wel de resultaten op de Spaanse markt verbeterd.
De overname van 36 hypermarkten van Eroski betekende een flinke uitbreiding in Spanje tegen een investering van meer dan 200 miljoen euro. Momenteel bezit de Franse groep 190 hypermarkten, 115 Carrefour Market supermarkten en 560 Carrefour Express supermarkten in Spanje naast de online verkoop service.
Bron: expansion.com
Abonneren
Vacatures
Carrefour opent bio-supermarkt in Madrid
Publicatiedatum:
Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier
Ander nieuws uit deze sector:
- 2023-09-28 Carrefour gaat samenwerken met vier bio-grossiers
- 2023-09-27 De Traay steunt biodiversiteitsonderzoeken van de Odin imkerij
- 2023-09-25 De Vlierstee viert 45-jarig bestaan
- 2023-09-22 Alnatura wint award voor beste AGF-afdeling
- 2023-09-21 Mijnbiowinkel.nl gelanceerd: locatiezoeker voor dichtstbijzijnde biologische winkel
- 2023-09-20 Aardappelen van PLUS standaard biologisch
- 2023-09-18 Leveranciersdag Udea zorgt voor verbinding in de keten
- 2023-09-18 Studie naar de markt voor biologische levensmiddelen in Duitsland
- 2023-09-15 Albert Heijn lanceert magazine over biologisch
- 2023-09-14 Bijna een kwart van de Nederlandse consumenten bezoekt andere supermarkt op basis van aanbieding
- 2023-09-14 Solidare Natuurvoeding sluit de deuren
- 2023-09-14 dennree investeert ongeveer 18 miljoen euro in loonsverhogingen
- 2023-09-13 "Levensmiddelen worden niet meer goedkoop..."
- 2023-09-13 Omzet biologisch keurmerk met 8,3 procent gegroeid
- 2023-09-12 Meer dan 32% van de Fransen kan zich geen 3 maaltijden per dag veroorloven
- 2023-09-12 "Mensen fietsen toch om voor een onafhankelijke natuurvoedingswinkel"
- 2023-08-31 Mijnbiowinkel.nl moet meer zichtbaarheid creëren bij een groter publiek
- 2023-08-30 "Moeilijk om nieuwe klanten te overtuigen"
- 2023-08-29 Luca Radau treedt toe tot de raad van bestuur van SuperBioMarkt
- 2023-08-28 "Consument begrijpt biologisch niet"